بنگاه‌های تولیدی فعال آذربایجان‌غربی از ۲ هزار واحد گذشت

ارومیه- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات بی سابقه صورت گرفته در دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت صنعت استان و ارتقای شاخص های این بخش گفت: با ورود واحدهای تولیدی جدید و احیای کارخانه‌های غیرفعال، تعداد بنگاه های تولیدی فعال استان به  ۲ هزار و ۸۲ واحد رسید.

عبدالحمید سرتیپی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری ۱۰۰ واحد تولیدی جدید با دریافت پروانه بهره برداری، فعالیت خود را در آذربایجان غربی آغاز کرده و ۳۱ واحد غیرفعال هم احیا شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون، ۲ هزار و ۸۲ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان با سرمایه گذاری بیش از ۱۲۹ هزار میلیارد ریال در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید:

حدود ۳۵ هزار اشتغال صنعتی در آذربایجان‌غربی ایجاد شد

۹۷۶ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی زیر ذره بین حمایتی دولت/ فقط چهار درصد مصوبات اجرا نشده است

۱۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی آذربایجان‌غربی در آستانه افتتاح است

وی اظهار کرد: میزان اشتغال ایجاد شده با راه اندازی این واحدها بیش از ۶۲ هزار نفر بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در سال جاری ۱۰۰ واحد صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شدند که برای بهره برداری از این واحدهای صنعتی ۲۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده استو

سرتیپی گفت: با آغاز فعالیت این واحدها، زمینه اشتغال مستقیم برای پنج‌هزار و ۹۰۰ نفر فراهم شده است.

وی افزود: امسال همچنین با اقدامات حمایتی و اجرای مستمر یکشنبه های تولید، ۳۱ واحد صنعتی غیرفعال احیا و به چرخه تولید بازگردانده شده است.

وی اضافه کرد: با تحقق این امر، زمینه اشتغال ۲۸۷ نفر به صورت مستقیم در این واحدها فراهم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: امیدواریم در نیمه دوم امسال هم با تحقق اقداماتی که صورت گرفته و همراهی بخش خصوصی، زمینه ارتقای شاخص های صنعتی در آذربایجان غربی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی صنعتی به شمار نمی رفت ولی با تلاش های صورت گرفته در دولت سیزدهم و اجرای طرح های مختلف، روند سریع صنعتی شدن استان در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha