کرملین: وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه برای مسکو بسیار مهم است

تهران-ایرنا- سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه برای مسکو بسیار مهم است، اظهار داشت: روسیه به تماس‌های خود با فلسطین، اسرائیل و مصر در مورد ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برقراری ارتباط در بالاترین سطح هنوز برنامه‌ریزی نشده است، افزود: بسیاری از دیگر کشورها نیز به فلسطینیان کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌کنند.

سخنگوی کاخ کرملین تصریح کرد: در حال حاضر کمک‌های بسیار محدودی را می‌توان به آنجا [غزه] و تنها از طریق خاک مصر و گذرگاه رفح ارسال کرد و متأسفانه اکنون تحویل کمک‌ها به مقدار لازم و به آسانی قابل انجام نیست.

وی ادامه داد: اما بدون شک طرف روسی به همه تماس‌های خود با فلسطین، [رژیم] اسرائیل و مصر ادامه می‌دهد برای آنکه به دنبال اطمینان از هدایت این کمک‌ها است.

بر پایه این گزارش، وزارت شرایط اوژانسی روسیه پیشتر اعلام کرد که ۶۰ تن محموله بشردوستانه شامل مواد غذایی و محصولات مراقبت شخصی را برای ساکنان نوار غزه طی ۲ پرواز ویژه ارسال شده است.

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه «وضعیت در خاورمیانه به شدت متشنج و از نظر بشردوستانه فاجعه‌بار است»، گفت: برای روسیه بسیار مهم است که وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه انجام شود و نیازهای غیرنظامیان برآورده شود.

وی ادامه داد: اینکه به شهروندان روسیه فرصت داده شود تا خاک غزه را ترک کنند، برای ما بسیار مهم است و دیپلمات‌های ما برای آن تلاش می‌کنند و مسکو با همه طرف‌هایی که باید این موضوع را هماهننگ کنند، در تماس است.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل، رو به افزایش است اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید دارد به هیچ عنوان مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha