۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85283973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ درصد مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بوشهر مربوط به خرما است

بوشهر- ایرنا- رئیس انجمن ملی خرما استان بوشهر گفت: در ۲ سال اخیر ۲۷ درصد از مصوبه‌های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان به محصول خرما اختصاص یافته که بسیاری از آنها اجرایی شده است.

«ندیر پورجم» روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: بخش دولتی باید به کمک بخش خصوصی بیاید تا جایگاه دیرینه خرما در کشورهای هدف و همسایه بازیابی شود.

وی افزود: هرچند شناسایی بازارهای هدف در فضای داخلی و خارجی برای عرصه و فروش خرما ضروری است اما نیاز است که با اجرای یک نظام کیفی‌سازی تولید محصول، زمینه ارتقا بهره‌وری و اعتماد مشتریان فراهم شود.

رئیس انجمن ملی خرما استان بوشهر تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و همیاری و همکاری رایزن‌های اقتصادی و سفرای کشورمان در خارج کشور، بازارهای هدف خوبی نیز شناسایی شده اما نیاز است که سطح کیفی محصولات ارائه شده برای تثبیت این بازارها که در رقابتی نفس‌گیر بین تولیدکنندگان چندین کشور خرماخیز قرار دارند نیز فکری اساسی شود.

۲۷ درصد مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بوشهر مربوط به خرما است

پورجم گفت: چهار برند تجاری شده خرمای استان بوشهر قابلیت های خوبی برای ورود به بازارهای جهانی دارند که طی چند سال گذشته تولیدکنندگان با بسته‌بندی‌های مناسب مشتریان ثابتی نیز جذب کرده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تامین منابع حوزه خرما به سختی انجام می‌‎‌شود باید با کمک اعتباری لازم شرایط برای رونق خرمای استان بویژه خرمای کبکاب استان فراهم شود.

رئیس انجمن ملی خرما استان بوشهر یادآور شد: نیاز است با کمک دولت و با یک همت ملی و همراهی مسئولان استان، زمینه نوسازی دستگاه‌های جدید صنایع بسته بندی و فرآوری خرما محقق شود تا آتیه درخشانی برای این حصول رقم بخورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha