۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85284021
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهردار : بخش عمده بودجه شهر کرج به کام ۲ ابرپروژه عمرانی می رود

کرج - ایرنا- شهردار کرج با اشاره به حجم بالای عملیات عمرانی در قطار شهری و بزرگراه شمالی این کلانشهر اعلام کرد: بخش عمده بودجه سالانه شهرداری به کام این ۲ پروزه ملی و عمرانی می رود.

به گزارش ایرنا، مهرداد کیانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بزرگراه شمالی کرج افزود: اعتبار تخصیصی سالانه برای قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج با بودجه چندین پروژه عمرانی برابری می کند.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری کرج در دور ششم مدیریت شهری بر تکمیل بزرگراه شمالی و قطار شهری متمرکز شده اند، گفت : اهمیت ترافیکی و زیست محیطی این پروژه ها موجب شده تا بخش اعظم بودجه شهر را به آنها اختصاص دهیم .

شهردار کرج بدون اشاره به میزان اعتبار تخصصی این ۲ پروژه در سال جاری افزود: تلاش ها بر تکمیل بخش اعظم قطار شهری و تمام بزرگراه شمالی کرج تا پایان دوره ششم شورا معطوف شده است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه های قطار شهری کرج یکی پس از دیگری در حال تکمیل و آماده سازی است،گفت : با اتصال قطار شهری کرج به خط پنج متروی تهران ، ترافیک شهری کرج تا حدود زیادی روان سازی خواهد شد.

کیانی یادآور شد: تا پایان سال جاری ایستگاه چهار راه طالقانی کرج به ایستگاه شهید سلطانی یعنی خط پنج متروی تهران متصل می شود.

شهردار کرج با بیان اینکه هیچ زمانی به اندازه دور ششم مدیریت شهری به ۲ پروژه قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج توجه نشده است،گفت: ناوگان حمل ونقل عمومی کرج از خطوط ریلی تا اتوبوس ها در چندماه گذشته متحول شده است.

وی احداث چند تقاطع غیر همسطح ، تکمیل قطعه نخست خط ۲ قطار شهری و آماده سازی بخشی از بزرگراه شمالی کرج به همراه افتتاح ده ها پروژه کوچک و بزرگ عمرانی را از دستاوردهای ۲ سال اخیر مدیریت شهری کرج برشمرد.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات احداث آن از سال ۸۵ بین کمالشهر در غرب کرج و شهرستان شهریار استان تهران آغاز شد که به علت مشکلات مالی ، اختلاف بین کارفرما و پیمانکار و تحریم ها این پروژه نیمه تمام به شورای ششم و دولت سیزدهم رسید.

سرانجام اسفند ماه ساه گذشته پس از چند ماه کار جهادی قطعه نخست این خط ریلی بین گلشهر و چهار راه طالقانی کرج به طول ۶.۵ کیلومتر افتتاح شد و اکنون نیز قطعه دوم آن بین چهارراه طالقانی و ایستگاه شهید سلطانی در جنوب شرقی کرج به طول ۴.۵ کیلومتر مرحله تکمیل و آماده سازی را می گذارند.

قرار است پس از تکمیل این قطعه ، بخش دیگرقطار شهری کرج به سمت غرب این کلانشهر آماده بهره برداری شود.

بزرگراه شمالی کرج به طول حدود ۱۸ کیلومتر عملیات احداث آن از تیرماه سال ۹۵ آغاز شد که این پروژه نیز با حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دولت سیزدهم و شورای ششم رسید.

شهردار : بخش عمده بودجه شهر کرج به کام ۲ ابرپروژه عمرانی می رود

این پروژه نیز با مشارکت دولت در دست ساخت و تکمیل است و قرار است تا سال آینده زیر بار ترافیک برود.

پل بیلقان بر روی رودخانه کرج به ارتفاع ۱۳۵ متر و طول حدود ۹۰۰ مهمترین بخش این پروژه است که اکنون بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را دارد.

با افتتاح این پروژه آزاد راه شهید همت در شرق کرج به آزاد راه کرج – قزوین و آزاد راه غدیر در غرب کرج متصل می شود که گشایش آن بیش از ۲۰ درصد بار ترافیکی آزاد راه تهران – کرج را کاهش می دهد.

اکنون این پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود هفت کیلومتر آن آماده بهره برداری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha