رییس هیات نظارت انتخابات بوشهر: فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبین ورود به مجلس رصد می‌شود

بوشهر- ایرنا- رییس هیات نظارت برانتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر گفت: تمامی فعالیت های تبلیغاتی تا قبل از اعلام رسمی نامزدها در سی ام بهمن ماه، ممنوع و خلاف قانون بوده و توسط دستگاه‌ها و مراجع قانونی رصد و برخورد خواهد شد.

«خلیل رضایی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی توسط معتمدین محلی مرکز حوزه انتخابیه از چهارم آبان ماه تا ۱۸ آبانماه انجام می شود.

وی افزود: قانونگذار اولین بررسی‌کنندگان صلاحیت ها را هیات‌های اجرایی در همان حوزه انتخابیه معرفی کرده و حکم دادگاه بدوی نیز این موضوع را در استان تصدیق می‌کند.

رییس هیات نظارت برانتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر تصریح کرد: به استناد ماده ۶۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیات‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه پس از بررسی مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه وزارت کشور و تحقیقات محلی از تک تک داوطلبین و همچنین پاسخ استعلامات مراجع پنجگانه، مبادرت به احراز صلاحیت داوطلبان می‌کنند.

وی در خصوص نقش هیات‌های اجرایی در بررسی صلاحیت ها و آرای صادره گفت: اعضای هیات‌های نظارت شورای نگهبان بدون حق رای در جلسه حضور داشته و نظارت بر حسن اجرای قوانین و ضوابط بر عهده دارند.

رضایی در ارتباط با زمان و نحوه اعتراض داوطلبان به مراجع بالاتر، بیان کرد: افرادی که به هر دلیل توسط هیات‌های اجرایی تایید نشدند و یا صلاحیت آنان احراز نگردید، طبق قانون فرصت چهار روزه‌ای جهت ارائه اعتراض خود به هیات نظارت شورای نگهبان در استان دارند.

رییس هیات نظارت انتخابات بوشهر: فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبین ورود به مجلس رصد می‌شود

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر با تاکید به دقت نظر هیات‌های اجرایی و نظارت در رعایت حق و حقوق داوطلبان و روند بررسی صلاحیت ها براساس ضوابط قانونی در مراحل مختلف، گفت: مراحل بررسی صلاحیت ها از هیات های اجرایی مراکز حوره انتخابیه به مدت ۱۵ روز آغاز و در مرحله دوم نیز هیات‌های نظارت استان و مرکزی نیز به مدت ۵۰ روز کار بررسی صلاحیت ها را ادامه می دهند.

وی ادامه داد: در مرحله سوم شورای نگهبان یک ماه فرصت بررسی و رسیدگی به اعتراضات را داشته و در مرحله چهارم داوطلبانی که توسط شورای نگهبان صلاحیت آنان را احراز نکرد، امکان اعتراض و در خواست بررسی مجدد وجود دارد.

رضایی با استناد به ماده ۶۴ قانون انتخابات در ارتباط با قطعی بودن نظر شورای نگهبان در تایید و احراز صلاحیت داوطلبان بیان کرد: تنها داوطلبانی که پس از طی مراحل قانونی، صلاحیت آنان تایید شد می توانند به عنوان نامزد خود را در معرض انتخاب شدن برای نمایندگی قرار دهند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر یادآور شد:

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha