۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85284063
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بستنی کردستان همچنان چشم انتظار اعطای تسهیلات

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱
کد خبر: 85284063
بستنی کردستان همچنان چشم انتظار اعطای تسهیلات

سنندج-ایرنا- واحد تولید بستنی عسل که جزو واحدهای دانش بنیان است از سال ۱۳۹۷ تعطیل شده و همچنان چشم انتظار دریافت تسهیلات برای آغاز به کار مجدد است.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه مجموعه بستنی عسل کردستان که زمانی جزو تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر بود از سال ۱۳۸۸ در سفر رهبر معظم انقلاب با ایجاد گاوداری یک هزار راسی مصوب شد.

۷۰۰ میلیارد ریال قرار بود به این واحد برای توسعه آن پرداخت شود که این محقق نشد و همین منجر به ایجاد مشکلاتی برای این واحد تولیدی شد به گونه ای که تا سال ۱۳۹۷ با ظرفیت زیر ۱۰ درصد کار کرد و از این سال به بعد تا به امروز تعطیل شده است.

شرکت بستنی عسل جزو شرکت های دانش بنیان است که مدیر عامل آن می گوید از یافته های علمی برای تولید استفاده می کنیم و از بهترین تجهیزات هم بهره مند هستیم.

برای آغاز به کار مجدد این واحد تولیدی بیش از ۵۰ مصوبه در کارگروه های مختلفی هم در سطح استانی و ملی به تصویب رسیده است و بعد از پیگیری های فراوان و تشکیل جلسات زیادی، مسئولان دستور اعطای تسهیلات مورد نیاز را دادند.

در این سال ها مسئولان کشوری و استانی زیادی از این مجموعه تولیدی بازدید کردند و عصر روز سه‌شنبه هم نماینده ولی فقیه در کردستان هم در جریان وضعیت این واحد راکد قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این بازدید اظهار کرد: رئیس جمهور وعده دادند جلسه ای مشترک برای ارائه مشکلات استان را به طور ویژه برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی بیان کرد: بی شک ما هم پیگیر مشکلات واحدهای تولیدی که فعالیت آنها می تواند اشتغال مطلوبی در استان ایجاد کند، هستیم.

جمال الدین ساعدی مدیرعامل کارخانه بستنی عسل کردستان در این بازدید اظهار کرد: حدود چهل سال است در زمینه تولید بستنی کار می کنم.

وی اضافه کرد: سال ۱۳۸۸ در سفر رهبری به کردستان جزو کارآفرینان و صادرکنندگان برتر استان بودم و در این سفر مصوب شد بنیاد برکت برای طرح توسعه واحد تولید بستنی ما را حمایت کند.

ساعدی با اشاره به اینکه مشکلات این واحد در رسانه های مختلف بارها منتشر شده است، ادامه داد: سال گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد در ۱۰ روز هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ما پرداخت شود که تاکنون اجرایی نشده است.

مدیرعامل کارخانه بستنی عسل کردستان بیان کرد: بهانه تک برگ کردن سند مجموعه کارخانه را گرفته اند که این مهم تا یک هفته دیگر آماده می شود و قرار شده بعد از ارائه این سند، بانک کشاورزی مبلغ مصوب را پرداخت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha