۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۴:۴۶
کد خبر: 85284296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار گوترش نسبت به افزایش تعصب‌ها علیه مسلمانان

تهران- ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نسبت به افزایش تعصب‌ها علیه مسلمانان هشدار داد و گفت: باید راهی برای حفظ انسانیت مشترک‌مان پیدا کنیم.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، دبیرکل سازمان ملل متحد در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من عمیقا از افزایش تعصب‌ها علیه مسلمانان ناراحت هستم.

وی افزود: تصاویر رنج در خاورمیانه قلب انسان را می‌شکند و روحش را خرد می‌کند اما لفاظی‌های نفرت‌انگیز و اقدام‌های تحریک‌آمیز باید متوقف شود.

گوترش همچنین خواستار پایان دادن به سخنان نفرت انگیز و اقداماتی شد که منجر به وخامت بیشتر اوضاع می‌شود و گفت: ما باید راهی برای پایبندی به ارزش‌های انسانی که ما را به هم نزدیک می‌کند، پیدا کنیم.

به نوشته اسپوتنیک، (رژیم) اسرائیل در حالی که همه درخواست‌های بین‌المللی برای حفاظت از تاسیسات غیرنظامی به‌ویژه امکانات پزشکی و امدادی را رد می‌کند، بسیاری از بیمارستان‌ها را در غزه بمباران کرده و غیرنظامیان را هدف قرار داده است، جان کارکنان پزشکی و سازمان‌های امدادی را به خطر انداخته و تا به حال ده‌ها نفر از آنها را کشته است.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در این ارتباط نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل رو به افزایش است اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر سه‌شنبه از افزایش شمار شهدای حملات بی‌رحمانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر خبر داد و افزود: در همین مدت ۲۵ هزار و ۹۵۶ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha