۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85284336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آثارِ سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان دچار افت کیفیت شده است

اصفهان - ایرنا- یک کارگردان تئاتر گفت: توجه به کمیت آثار سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان، موجبِ اُفتِ کیفیتِ آثارِ این دوره از جشنواره شده است.

پویان عطایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سنجش جشنواره تئاتر استان اصفهان باید به کیفیت آثار شرکت داده شده در آن باشد و نه به کمیت و تعداد آثار آن؛ این جشنواره باید به سمت کیفیت پیش برود نه اینکه به دنبال بالا بردن کمیت باشد.

وی اظهار داشت: بنا بود که به قواعد و قوانین فراخوانِ این جشنواره احترام گذاشته شود و آثاری در این جشنواره شرکت کنند که اجرای عمومی داشته‌اند اما این در حالی بود که شمار کمی از آثار نمایشی شرکت داده شده به اجرای عمومی رفته بودند؛ متولیان جشنواره می خواستند آثار زیادتری در جشنواره شرکت کند ولی باید به این نکته اشاره کرد که وقتی فراخوانی می‌دهیم باید به قواعد و قوانینش احترام بگذاریم.

وی افزود: این اتفاق به این منجر شد که آثار بسیار زیادی وارد مرحله بازبینی شود و این موجب افت کیفیت جشنواره تئاتر استان اصفهان شد.

این کارگردان تئاتر در اصفهان گفت: اگر به قواعد و قوانین مقید نباشیم باعث ریزش شرکت کنندگان جشنواره می شود و این اتفاق خوبی برای جشنواره نیست ؛ امسال بعد از ۱۲ سال که بخش خیابانی در جشنواره تئاتر استان برگزار نمی شد، مجدد به این رویداد اضافه شد اما اکثریت آثار شرکت داده شده در جشنواره امسال، چه صحنه ای و چه خیابانی اجرای عمومی نداشتند.

وی افزود: برآوردها در مرحله بازبینی نشان می دهد که آثار جشنواره تئاتر امسال‌ به شدت افت کیفی دارند.

عطایی گفت: اینکه بدون چهارچوب و قواعدی عده‌ای را وارد چهارچوب های جشنواره کنیم، به افت کیفیت آن منجر خواهد شد؛ در شهرهای دیگر در نهایت هفت یا هشت کار در بخش صحنه ای و پنج یا ۶ اثر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰۱ اثر ارسالی به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان، ۵۹ اثر مربوط به بخشِ تئاتر خیابانی و ۴۲ اثر مربوط به بخش تئاتر صحنه ای بوده است که از این میان ۲۰ اثر از آثار نمایشی خیابانی و ۱۲ اثر از آثار صحنه‌ای به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

در سال‌های گذشته تنها ۲ اثر نمایشی از اصفهان به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شدند و اما امسال به دلیل اضافه شدن بخش خیابانی و تعدد آثار جشنواره، از هر بخش صحنه ای و خیابانی ۳ اثر به جشنواره تئاتر فجر معرفی می شوند.

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در حال برگزاری است. اجراهای این دوره از جشنواره از ۱۶ آبان به طور رسمی آغاز شده و اختتامیه آن در ۱۹ آبان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha