۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85284342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برآورد خسارت سیل شرق گلستان در حال انجام است

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبر: 85284342
برآورد خسارت سیل شرق گلستان در حال انجام است
عکس آرشیو است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: سیلاب روز گذشته شرق استان خسارت جانی نداشت اما به برخی زیرساخت‌ها و منازل شهری و روستایی خسارت وارد شده که کارشناسان در حال بررسی مقدار آن هستند.

نعمت‌الله حاجی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: درگیری با سیلاب از شهرستان رامیان آغاز و در ادامه باعث ریزش کوه در مسیر رامیان- شاهرود (اولنگ) شد که بعد از بازگشایی مسیر، سیلاب‌ به آزادشهر، گالیکش و مینودشت رسید.

وی افزود: در جاده‌های کوهستانی انسداد مسیر را به دلیل سیل و رانش رخ داد و در برخی موارد هم برای پیشگیری از حوادث ثانویه، جلوگیری از ایجاد خطر برای مردم و پیشگیری از خسارت این مسیرها به طور موقت بسته شد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: تنها جاده اصلی بسته شده در استان ناشی از سیل، مسیر دسترسی پارک ملی گلستان به سمت خراسان شمالی بود و علاوه بر آن ۲ جاده فرعی در اولنگ و بایلر از کلاله به سمت گنبدکاووس نیز به دلیل شدت آبگرفتی و ورود سیلاب بسته شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ خانوار روستای سارجه‌کر گنبدکاووس که خانه آن ها دچار آبگرفتگی شده بود اسکان اضطراری داده شدند تا با فروکش کردن سیلاب، تخلیه آب و چاه‌های فاضلاب این خانه‌ها انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: آبگرفتگی معابر در سطح بیشتر شهرستان‌های شرق استان گلستان اتفاق افتاد و تمام دستگاه‌های امدادی بر اساس هشدارهای داده شده در آماده باش کامل هستند.

به گزارش ایرنا، سیل و طغیان رودخانه‌ها، عجین شده با نام گلستان است؛ از سیل مرداد سال ۱۳۸۰ که موجب کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد و پر تلفات‌ترین سیل ایران لقب گرفت تا سیلاب دشت سال ۱۳۹۸ آق قلا و گمیشان با ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت و ۱۱ کشته، چهار ستون بدن گلستانی ها با هر بارش شدید باران لرزیده و وجود آن ها از دلهره و ترس لبریز می‌شود.

انجام اقدامات آبخیزداری و لایروبی رودخانه‌ها و نیز مقاوم سازی خانه‌های مسکونی در مناطق روستایی پس از سیل ۱۳۹۸ در گلستان و سرعت بخشیدن به این اقدامات در دولت سیزدهم از دلائل اصلی در کاهش خسارات بارش های سیل آسای در این استان است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در هفت شهرستان واقع در شرق آن سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha