۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85284442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید پوتین بر نقش منطقه اورآسیا در نظم نوین جهانی

تهران-ایرنا-رئیس جمهوری روسیه درحالیکه نظام بین‌الملل در حال گذار است، اعلام کرد که برای نظم نوین جهانی فضای صلح‌آمیز و مرفه منطقه اورآسیا لازم و ضروری است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در گفتگو با یک رسانه قزاقستانی که در تارنمای کاخ کرملین منتشر شده، گفت: توسعه یک نظم نوین و عادلانه‌تر جهانی مبتنی بر قوانین بین‌المللی یک روند غالب در مرحله فعلی توسعه جهان شده است.

رئیس جمهور روسیه ابراز عقیده کرد که ایجاد یک فضای مرفه، باثبات و صلح آمیز مشترک در اورآسیا یک بخش جدایی‌ناپذیر از این روند است. پوتین همچنین بیان کرد که کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) یک بخش جدایی ناپذیر از ثبات و صلح در منطقه اوراسیا هستند.

به گفته پوتین، روسیه یک فرمت منطقه‌ای دیگر در نظر دارد که جامعه کشورهای مستقل است تا به یک بخش جدایی ناپذیر از تلاش‌ها با هدف حمایت از صلح و ثبات در کل فضای اوراسیا تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه روسیه قرار است از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست CIS را بر عهده بگیرد، توضیح داد که اولویت‌های اصلی این کشور شامل تعمیق همکاری‌های اقتصادی، گسترش روابط فرهنگی و بشردوستانه، و تماس‌ها در حوزه امنیت و اجرای قانون است.

رئیس جمهور روسیه در مورد سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO)، خاطرنشان کرد که روسیه "انتظارات زیادی" از آن دارد زیرا این ساختار دارای ظرفیت سیاسی و اقتصادی قوی است.

پوتین در این خصوص تشریح کرد: ما از سازمان همکاری‌های شانگهای که ۲۶ کشور را گردهم می‌آورد، انتظارات زیادی داریم، زیرا این ساختار دارای ظرفیت قوی سیاسی و اقتصادی یکپارچه است و محدوده جغرافیایی از جنوب و جنوب شرق آسیا تا خاورمیانه و اروپا را در بر می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha