بیست‌ودومین کنفرانس ملی هیدرولیک آغاز به‌کار کرد 

مراغه- ایرنا- بیست‌ودومین کنفرانس ملی هیدرولیک با محور ارایه راهکارهای اجرایی برای احیای دریاچه‌ها و اکوسیستم‌های آبی با تمرکز بر دریاچه ارومیه در دانشگاه مراغه آغاز به کار کرد.

دبیر اجرایی این کنفرانس ملی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کنفرانس با همکاری دانشگاه مراغه و انجمن هیدرولیک ایران برگزار می‌شود و جمعی از اعضای هیات علمی، مدیران و پژوهشگران صنعت آب کشور در این رویداد علمی حضور دارند.

بیست‌ودومین کنفرانس ملی هیدرولیک آغاز به‌کار کرد 
کنفرانس ملی هیدرولیک - دانشگاه مراغه

به گفته «جعفر چابک‌پور» در این کنفرانس بخش‌های متنوعی چون ارایه مقالات و سخنرانی‌ها، برگزتری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی و تبادل نظر در خصوص احیای دریاچه ارومیه پیش‌بینی شده است.

وی به محورهای فرعی این کنفرانس هم اشاره کرد و افزود: هیدرولیک محاسباتی، هیدرولیک محیط های متخلخل، هیدرولیک شبکه آب و فاضلاب، اندرکنش رودخانه‌ها با آبخوان‌ها، تجهیزات و فناوری‌های سنجش آب، مدیریت و مهندسی رودخانه و رسوب از جمله محورهای این همایش است.

«چابک‌پور» از دیگر محورهای فرعی این کنفرانس ملی به هیدرولیک سیلاب، حوزه‌های آبریز مشترک بین کشورها، هیدرولیک محیط زیستی، مدل‌های فیزیکی و آزمایشگاهی در هیدرولیک، هیدرودینامیک محیط زیستی و اندرکنش رودخانه با دریا، دریاچه، سواحل و تالابها اشاره کرد.

وی این را هم بیان کرد که هدف اصلی کنفرانس ارتقای کیفیت و کاربردی کردن تحقیقات و نتایج آن‌ها و ارائه آخرین دستاوردها در زمینه مهندسی هیدرولیک و بررسی و ارائه راهکارهای عملی برای نیازهای صنعت آب کشور است.

دبیر اجرایی بیست‌ودومین کنفرانس هیدرولیک ایران، یکی از اساسی‌ترین مشکلات مبتلا به منطقه شمال‌غرب ایران را دریاچه ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: این کنفرانس فرصتی برای انتشار یافته‌های جدید محققان مهندسی آب کشور در زمینه احیای دریاچه ارومیه است.

«رسول دانشفراز» دبیر کمیته علمی این کنفرانس نیز بیان کرد: ۲۳۹ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود که در نهایت ۱۶۵ مقاله پذیرفته شد.

به گزارش ایرنا بیست‌ویکمین کنفرانس هیدرولیک ایران ۱۸ و ۱۹ آبان سال گذشته در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد و محور اصلی آن مدیریت سیل بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha