۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85284586
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

سامانه ردیاب تراکتور برای نخستین بار در خراسان رضوی استفاده شد

خواف- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت:‌ نصب سامانه ردیاب مکانی برای نخستین بار در استان خراسان رضوی با هدف نظارت بر میزان سوخت تخصیصی بخش کشاورزی بر روی تراکتورهای فعال در این شهرستان آغاز شد.

خالد فقیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار با خبرنگار ایرنا با بیان این که سالانه در شهرستان خواف افزون بر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفت گاز(گازوئیل) در بخش کشاورزی توزیع می شود، افزود:‌ نحوه تخصیص سوخت به ناوگان بخش کشاورزی خواف بر اساس میزان قدرت دستگاه و به صورت مساوی است در صورتی که برخی تراکتورها کارکرد بیشتری دارند ولی با نصب این دستگاه ردیابی میزان کارکرد بر اساس دستگاههای موقعیت یاب (GPS) محاسبه می شود.

وی با اشاره به فعالیت افزون بر ۷۰۰ دستگاه تراکتور در بخش کشاورزی خواف اضافه کرد:‌ این طرح در مرحله نخست به صورت آزمایشی توسط یک شرکت دانش بنیان با نصب دستگاه موقعیت یاب بر روی ۲۰ دستگاه تراکتور انجام و گزارش گیری از آنها مورد ارزیابی کارشناسان قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت:‌ همچنین میزان سوخت تخصیصی به تراکتور بر اساس پیمایش محاسبه خواهد شد و این سامانه به گونه ای است که در صورت قطع شدن، پیامک آن به کاربر مستقر در جهادکشاورزی ارسال می شود و مورد بررسی قرار می گیرد.

شهرستان خواف ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۳۶۰ هزار راس دام و ۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و سالانه ۱۶۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha