۲ هزار و ۵۰۰ معلول در مهاباد زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ معلول در این شهرستان زیر پوشش خدمات توانبخشی این بیمه قرار گرفته و از خدمات مختلف بهره مند شده اند.

فیصل رسولی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان و بر اساس تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و بیمه سلامت ایران، 85 درصد خدمات به معلولان در مراکز توانبخشی در ۵۹ کد خدمتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: مددجویان تحت پوشش بهزیستی در مراکز توانبخشی شامل مراکز کار درمانی، گفتار درمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، و مراکز ارتوپدی فنی می توانند خدمات توانبخشی دریافت کنند.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: لیست مددجویان تحت پوشش بهزیستی از این نهاد اخذ و در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت نشان دار شده است.

وی با درخواست از خوانواده‌های دارای فرزند معلول مبنی بر مراجعه به مراکز توانبخشی جهت ارایه خدمات افزود: هم اکنون در شهر مهاباد بیمه سلامت با هفت مرکز توانبخشی جهت ارایه خدمات به معلولان قرارداد اخذ کرده است و معلولان نشان دار می توانند از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند.

۲ هزار و ۵۰۰ معلول در مهاباد زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

رسولی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۵۷ درصد مردم این شهرستان به تعداد ۱۳۷ هزار نفر زیر پوشش بیمه پایه درمانی اداره بیمه سلامت هستند و از مزیت‌های مختلف این بیمه بهره می‌گیرند.

وی اظهار کرد: این تعداد از جمعیت شهرستان در قالب پنج صندوق بیمه روستاییان، سلامت همگانی ایرانیان، صندوق کارمندان ادارات و نهادهای دولتی، بیمه ایرانیان و بقیه شامل سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان است.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد با بیان اینکه بیمه سلامت در این شهرستان در حال حاضر با ۷۷ مطب پزشک شامل ۳۲ پزشک عمومی و ۳۸ پزشک متخصص، ۳۸ داروخانه، هفت رادیولوژی و ۶ آزامایشگاه طرف قرارداد بوده و همکاری دارد ادامه داد: هم اکنون ۹۰ تا ۱۰۰ درصد از هزینه بستری در بیمارستان های دولتی براساس نوع بیمه، بیمه شدگان رایگان است.

به گزارش ایرنا، بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش نظام است که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح موجب شده تا با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha