به گزارش ایرنا، سید حسین حسینینژاد روز چهارشنبه از روانسازی ترافیک و رفع نقاط حادثهخیز به عنوان ۲ وظیفه اصلی اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک نام برد.
وی افزود: در بخش ایمنسازی نقاط حادثهخیز، پس از انجام بازدیدهای مستمر و منظم میدانی از این نقاط در هر منطقه توسط کمیتههای تخصصی با حضور نماینده پلیس راهور آن منطقه، مسائل و مشکلات نقاط مربوطه شناسایی و مورد بررسی قرار میگیرد و همچنین به منظور ایمنسازی آنها، اصلاحات هندسی مورد نیاز یا تغییر الگوی شبکه تردد در آنها به اجرا در میآید.
حسینینژاد با اعلام اینکه در بخش روانسازی ترافیک نیز با انجام اقدامات زیرساختی و از طریق تغییر الگوی شبکه تردد به دنبال رفع گرههای ترافیکی هستیم، گفت: منظور از گره ترافیکی، نقطهای است که منجر به پسزدگی ترافیک به دیگر معابر شهری میشود و ما با تغییر الگوی شبکه تردد که شامل اقدامات مهندسی از قبیل یکطرفه یا دوطرفه کردن و راستگرد یا چپگرد کردن خیابان است، نسبت به روانسازی عبور و مرور اقدام میکنیم.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران همچنین با تأکید بر اینکه انجام اصلاحات هندسی، زیرمجموعه وظایف ایمنی و شامل انواع اقدامات محدودکننده در شبکه تردد است، اظهار کرد: این اقدامات زمانی اجرا میشوند که تغییر الگوی شبکه تردد، پاسخگوی جریان ترافیک عبوری نباشد.
به گزارش ایرنا، موضوع گره گشایی از ترافیک پایتخت یکی از دغدغههای اصلی شهروندان است و ضروری است مدیریت شهری با همکاری سایر دستگاههای مربوطه اقدامات جدی در این زمینه انجام دهد.
نظر شما