۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبر: 85284763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار نفر در «مه‌ولات» خراسان رضوی غربالگری سرطان پستان شدند

تربت‌حیدریه- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات واقع در جنوب خراسان رضوی گفت: حدود ۲ هزار نفر طی سال جاری در این شهرستان غربالگری سرطان پستان شده‌اند.

جواد جوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۶ مورد از این تعداد که به مراکز بهداشتی و درمانی مه‌ولات مراجعه کرده اند، ابتلای قطعی به سرطان پستان در مه ولات تشخیص داده شده اند.

وی بیان کرد: تشخیص زودهنگام سرطان پستان با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری، بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا، افزایش آگاهی عمومی در زمینه راه‌های پیشگیری، علایم هشدار دهنده سرطان پستان و اصلاح باورهای نادرست مردم از اهداف غربالگری این سرطان است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات اظهار کرد: خودمراقبتی و شرکت در برنامه‌های غربالگری و تشخیص زودرس، یکی از کارآمدترین روش‌ها در تامین سلامت پستان است.
جوانی تصریح کرد: سرطانهای پستان، معده، روده و خون دارای بیشترین فراوانی در جمعیت تحت پوشش شهرستان مه ولات است.

۲ هزار نفر در «مه‌ولات» خراسان رضوی غربالگری سرطان پستان شدند

این کارشناس حوزه سلامت علائم هشدار دهنده سرطان پستان را شامل هر گونه توده پستانی یا زیربغلی قابل لمس، تغییر شکل یا قوام پستان، تغییرات پوستی پستان و ترشحات غیرطبیعی از آن عنوان کرد و گفت: ضروری است زنان بالای ۳۰ سال برای شرکت در برنامه غربالگری و تشخیص زودرس سرطان پستان به نزدیکترین واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.
جوانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات ارائه شده در بیمارستان امام رضای مه ولات اظهار داشت: از ابتدای امسال تعداد ۳۷ هزار و ۶۶۷ ویزیت عمومی، تعداد ۶ هزار و ۶۰۹ ویزیت تخصصی و ۱۷۹ هزار و ۲۵۰ نفر خدمات بستری در بیمارستان مه ولات ارایه شده‌ است.
به گزارش ایرنا، شهرستان مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارایه می‌دهند.
فیض‌آباد مرکز شهرستان ۵۶ هزار نفری مه ولات واقع در جنوب خراسان رضوی، در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha