۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 85284811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت گلخانه‌ای تنها راه افزایش بهره‌وری آب است

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 85284811
کشت گلخانه‌ای تنها راه افزایش بهره‌وری آب است

خمین - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: کشت گلخانه‌ای تنها راه مدیریت و افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی است و بر همین اساس جهاد کشاورزی استان برنامه‌های مدونی در این خصوص تدوین کرده که بخش قابل توجهی از آن نیز اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا ، «علی صفری» روز چهارشنبه در آیین رونمایی از ششمین و بزرگترین فرش گل آسیا در محلات، افزود: بهره‌وری یکی از مهمترین مشکلات اقتصاد به ویژه در بخش کشاورزی است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در محصولات اساسی بخش کشاورزی خودکفا است اما سیطره سایه سنگین صنعت مانع مطرح شدن بخش کشاورزی این خطه است.

وی ادامه داد: استان مرکزی در کشت گلخانه‌ای رتبه پنجم، در مساحت رتبه دوم، در کیفیت رتبه نخست و در تولید برخی شاخه‌های گل رتبه اول تا سوم را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: گل و گیاه محلات مدرن شده است اما سرعت رشد این حوزه کند است و هنوز به ایده‌آل نرسیده است.

صفری پایانه صادراتی گل و گیاه را یکی دیگر از حلقه‌های توسعه بهره وری گل و گیاه بیان کرد و گفت: پایانه صادراتی گل و گیاه محلات بهره‌برداری شده است اما هنوز مشکلاتی دارد.

وی یادآور شد: اقدامات لازم برای تکمیل مرکز تحقیقات ماهیان زینتی شهرستان محلات انجام شده و امید است این مرکز در دهه فجر امسال افتتاح شود.

صفری مرکز تحقیقات گل و گیاهان زینتی را یکی از ظرفیت‌های محلات دانست و ادامه داد: از این مرکز استفاده بهینه نشده است و نهادینه شدن فرهنگ تحقیقات در میان گل‌کاران ضروری است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی بیان کرد: مشکلات صادرات گل و گیاه مربوط به بخش ساختاری و کیفیت محصولات است‌.

صفری بیان کرد: گل و گیاه از معدود بخش‌هایی است که رکود نداشته و در کمیت و کیفیت رشد داشته است.

وی با تاکید بر هموار سازی راه تولید گفت: برخی قوانین سرعت تولید را کند می‌کند و در محلات که اقتصادش براساس گل و گیاه است قوانینی مانند افزایش مساحت تسهیل شده است.

ششمین و بزرگترین فرش گل آسیا در مساحت یک‌هزار و ۱۵۰ مترمربع و با استفاده از ۴۰۰ هزار سرگل طراحی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha