۱۵۰ هزار نفر در استان یزد پشت خط ازدواج هستند

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبر: 85284871
۱۵۰ هزار نفر در استان یزد پشت خط ازدواج هستند

یزد _ایرنا _ نائب رییس طرح سامان خانواده استان یزد گفت: ۱۵۰ هزار نفر در این استان در گروه سنی ۲۲ تا ۳۷ سال، پشت خط ازدواج قرار دارند.

به گزارش ایرنا" محمد حسبن رحیمی نسب" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این رقم در کشور ۱۶ میلیون نفر است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح سامان خانواده در استان اظهار کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های تحولی استان، ۲۵ آسیب مستقیم در حوزه خانواده و جمعیت که در دو دهه اخیر سیر صعودی داشته است را با هدف کاهش آنها، مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد :افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افزایش سن ازدواج، افزایش سقط جنین و کمرنگ شدن مسئولیت خانواده در حوزه تربیت از جمله این آسیب‌هایی هستند.

رحیمی نسب افزود: فعالیت‌های طرح سامان خانواده در ۶ محور شامل ترویج ازدواج، تسهیل ازدواج، تشکیل خانواده، تعالی خانواده، تحکیم خانواده و تکلیف خانواده در استان تدوین شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده استانداری یزد هم گفت:یکی از موضوعاتی که در سند یزد نوین بر آن تاکید شده موضوع سامان خانواده است.

"جمال قهرمانی" با بیان اینکه در طرح یاد شده به راهکارهای رفع کاهش ازدواج و افزایش طلاق پرداخت شده است اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته در کشور حدود ۳۵ درصد و در استان یزد نزدیک به ۵۸ درصد افزایش طلاق را شاهد بودیم به نحوی که امروز در جامعه به ازای هر سه ازدواج، یک مورد طلاق رخ می دهد.

وی تصریح کرد: در طرح سامان خانواده ۶ کمیته تشکیل شده که ریاست هر کمیته را یکی از دستگاه‎های اجرایی برعهده دارند.

قهرمانی با بیان اینکه طرح یاد شده اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در استان آغاز شده است گفت: افزایش ازدواج، کاهش سن و هزینه ازدواج، بهبود روابط در خانواده و افزایش فرزندآوری و کاهش طلاق از اهداف این طرح است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

طرح سامان خانواده یکی از محورهای اصلی ۱۰ گانه فاز اول برنامه تحولی استان یزد است که با همکاری دستگاه‌های مختلف، مردم، خیران، تشکل‌ها و علاقه‌مندان در راستای افزایش و جوانی جمعیت اجرا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha