۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85284976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سگ گزیدگی در مهاباد ۲۰ درصد افزایش یافته است

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85284976
سگ گزیدگی در مهاباد ۲۰ درصد افزایش یافته است

مهاباد- ایرنا- رییس کارگروه بیماری های واگیردار مرکز بهداشت مهاباد گفت: از ابتدای امسال ۶۰۰ مورد سگ گزیدگی در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

رسول خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال شاهد افزایش قابل توجه آمار حیوان گزیدگی نسبت به سال‌های گذشته بودیم که ۸۴ درصد آن مربوط به سگ گزیدگی، ۱۴ درصد گربه سانان و مابقی سایر حیوانات است.

وی با اشاره به اینکه افزایش آمار سگ‌های بلاصاحب خطری برای سلامت شهروندان است، ادامه داد: ۶۰ درصد سگ گزیدگی در مناطق شهری و ۴۰ درصد دیگر مربوط به مناطق روستایی بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز در مجموع ۴۹۰ مورد حیوان گزیدگی در مهاباد ثبت شده بود که برای تمامی این افراد واکسن ضد هاری در مراکز درمانی تجویز و تزریق شد.

رییس کارگروه بیماری های واگیردار مرکز بهداشت مهاباد بیان کرد: ۴۰ درصد محل سگ گزیدگی در قیمت ناحیه دست، ۳۵ درصد پا و حدود سه درصد هم در ناحیه سر و صورت بوده که با توجه به مرکزیت عصب جز موارد خطرناک است.

خلیلی اضافه کرد: چناچه برای فرد حیوان گزیده واکسن تزریق نشود احتمال مبتلا شدن به بیماری هاری که کشنده و بدون درمان است، وجود خواهد داشت.

وی گفت: شهروندان در مواجه با حیوانات ناقل بیماری‌ها و سگ‌های بلاصاحب، بلافاصله به منظور دریافت خدمات بهداشتی و اقدامات پیشگیری از بیماری هاری با واحد پیشگیری از بیماری هاری از طریق شماره تلفن ۰۴۴۴۲۲۴۰۲۰۲ گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در مهاباد سبب ایجاد نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و تاکنون نهادهای مرتبط راه حل مشخصی برای کنترل و جمع آوری این حیوانات در سطح شهر نکرده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha