۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85285014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه پاکدشت: بانک جامع اطلاعات چهره‌های قرآنی ایجاد شود

پاکدشت- ایرنا- امام‌جمعه شهرستان پاکدشت گفت: لازمه اعتلای قرآن پاکدشت نگارش سند راهبردی و ایجاد بانک جامع اطلاعات چهره‌های قرآنی شهرستان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان پاکدشت روز چهارشنبه در دیدار با صاحبان موسسات قرآنی، ضمن قدردانی از زحمات مدیران و فعالان قرآنی پاکدشت اظهار داشت: قرآن کریم شفای دردهای مادی و معنوی است. ریشه بسیاری از مشکلات ما عدم توسل و تمسک به قرآن کریم است.

وی ادامه داد: تنها را مقابله با مشکلات فردی، اجتماعی، خانوادگی و حکومتی رجوع به نسخه شفا بخش قرآن کریم است، این کتاب شفای دردهای مادی و معنوی است. ریشه بسیاری از مشکلات ما عدم توسل و تمسک به قرآن کریم است.

امام جمعه پاکدشت: بانک جامع اطلاعات چهره‌های قرآنی ایجاد شود


امام‌جمعه شهرستان پاکدشت راه‌اندازی نهضت قرآنی در منازل، مدارس و مساجد و نیز تبدیل پاکدشت به شهرستان قرآنی را از برنامه‌های راهبردی و چشم‌انداز حضور خود در این شهرستان بیان کرد و افزود: حدود ١٢ سال از مطالبه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در زمینه تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور می‌گذرد. اما اکنون تنها ۵٠ هزار حافظ داریم و از این تعداد فاصله زیادی داریم. این نشان می‌دهد برای تحقق فرمایش ایشان عزمی جدی لازم است.

حجت الاسلام جوکار در پایان ضمن قدردانی از مؤسسات قرآنی پاکدشت، آینده‌ای روشن برای این شهر ترسیم کرد و خاطرنشان کرد: لازمه اعتلای قرآن شهرستان نگارش سند راهبردی در این زمینه، ایجاد بانک جامع اطلاعات چهره‌های قرآنی شهرستان، ایجاد کارگروه قرآن و عترت و تدوین نقشه رشد و تعالی فرهنگ قرآنی شهر در شورای فرهنگ قرآنی است.

وی تصریح کرد: ورود مؤسسات به عرصه‌های مختلف قرآنی مانند روخوانی و روانخوانی، حفظ، تلاوت و تدبر، و تربیت مربیان ویژه و متخصص و نیز تربیت قرآن آموز و قرآن پژوه نیز از ملزومات این اعتلا است.

شهرستان پاکدشت در جنوب شرق استان تهران در محدوده محور مواصلاتی امام رضا علیه السلام قرار دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha