برخی آثار جشنواره تئاتر اصفهان در رویدادهای بین‌المللی نیز حضور داشتند

اصفهان-ایرنا- عضو هیات بازبین سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان گفت: آثار ارسالی به جشنواره امسال از کیفیت‌ متفاوتی برخوردار است اما برخی از کارهای مُنتخب حتی پیش از این نیز در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، هادی کیانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان‌اینکه بصورت مُطلق نمی‌توان در باره کیفیت جشنواره تئاتر امسال صحبت کرد، تصریح کرد: در آثار ارسالی امسال هم کارهای قوی و هم آثار ضعیف وجود داشت اما بی‌انصافی است که بخواهیم در این زمینه نگاه صرفِ سیاه و سفید داشته باشیم.

وی افزود: بطور قطع تمام کارهای پذیرفته شده در هیچ جشنواره‌ای در دنیا عالی نیستند و برای همین هم آثار ارسالی رُتبه‌بندی و داوری می‌شود و هیچ جشنواره‌ای نمی تواند ادعای کیفیت برتر برای همه کارهای ارسال شده داشته باشد.
عضو هیات بازبین سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان، کیفیت آثار انتخاب شده در جشنواره امسال را در مقایسه با دیگر جشنواره‌ها قابل قبول دانست.

کیانی افزود: برخی همکاران، سخنان عجیبی را در باره کیفیت آثار جشنواره امسال مطرح کردند در حالی که هنوز دو روز از این رویداد نگذشته و همه آثار منتخب نمایش داده نشده است و ما حتی در مرحله بازبینی برخی از آثار پذیرفته شده در جشنواره فجر را نیز حذف کردیم که نشان از سطح بالای کارهای مُنتخب در جشنواره امسال است.

"شهرستان محوری"، نقطه قوت جشنواره اصفهان

عضو هیات بازبین سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان همچنین با بیان‌اینکه نکته مهم جشنواره امسال، حضور پُررنگ شهرستان‌ها در این رویداد هنری و فرهنگی است، اظهار داشت: ارسال آثار شده از شهرستان‌هایی که حتی ممکن است در آنجا سالن تئاتر نیز وجود نداشته باشد، از اتفاقات مهم جشنواره امسال است که می‌تواند در سیاستگذاری‌های آینده مسوولان نیز مُثمرثمر باشد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰۱ اثر ارسالی به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان، ۵۹ اثر مربوط به بخشِ «تئاتر خیابانی» و ۴۲ اثر مربوط به بخش «تئاتر صحنه‌ای» بوده است که از این میان ۲۰ اثر از آثار نمایشی خیابانی و ۱۲ اثر از آثار صحنه‌ای به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

در سال‌های گذشته تنها ۲ اثر نمایشی از اصفهان به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شدند اما امسال بدلیل اضافه شدن بخش خیابانی و تعدد آثار جشنواره، از هر بخش صحنه‌ای و خیابانی سه اثر به جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان هم‌اکنون در حال برگزاری است.

اجراهای این دوره از جشنواره از ۱۶ آبان بطور رسمی آغاز شده است و اختتامیه آن ۱۹ آبان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha