آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شرق سمنان از زبان استاندار

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گزارشی از آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شهرستان میامی ارایه کرد و با اعلام همدردی و همراهی با شهروندان خسارت‌دیده و اشاره به آبگرفتگی ۱۸۰ خانه روستایی و ۱۵۰ کیلومتر راه گفت: جست‌وجوها برای یافتن بانوی مفقودشده ادامه دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبگرفتگی منازل، اختلال در رفت و آمد و آبگرفتگی راه‌ها، از بین رفتن دام و مزرعه‌های کشاورزی، خسارت به زیرساخت‌های شهری، آسیب دیدن بین ۲ تا سه تیر برق، اختلال در تامین آب آشامیدنی و مفقودشدن خانم ۴۰ ساله، از جمله خسارت سیل در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان میامی در شرق استان سمنان است.

استاندار سمنان گفت: شناسایی خانم مفقودشده در سیل شب گذشته در اولویت مدیریت بحران مناطق سیل زده شرق استان سمنان قرار دارد.

وی ادامه داد: لایروبی منازل سیل زده با همراهی گروه‌های جهادی و امدادی از اولویت‌ها است که با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

هاشمی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و امور عشایری موظف به ارایه خدمات و کمک‌رسانی به جامعه هدف خود در مناطق سیل‌زده شرق استان سمنان شدند.

وی اضافه کرد: از ساعت ۱۸ روز گذشته بارندگی در شرق استان سمنان شدت یافت و با جاری شدن سیلاب، مزارع کشاورزی و زیرساخت‌های شهر رضوان دچار خسارت و برخی منازل دچار آبگرفتگی شد.

استاندار سمنان گفت: پس از گزارش شدت بارندگی و مفقودشدن خانمی در سیلاب، به عنوان استاندار و به همراه دیگر کارشناسان و اعضای مدیریت بحران عازم شهرستان میامی شدیم و در اولین ساعات بامداد اولین جلسه مدیریت بحران در کاپوش میامی برگزار شد.

هاشمی تصریح کرد: تلاش‌های ۹ تیم هلال احمر و گروه‌های مردمی برای یافتن پیکر خانم مفقود شده در سیل شب گذشته ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سیل خسارت زیادی به بخش کشاورزی از جمله مزارع کشت چغندر و کشت پاییزه خسارت وارد کرد، افزود: اکنون زمان برداشت چغندر و کشت پاییزه در شهرستان میامی محسوب می‌شود و سیلاب خسارت زیادی به این بخش وارد کرد و برآورد خسارت در این بخش در دست بررسی است.

استاندار سمنان اضافه کرد: مدرسه‌شبانه‌روزی حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی به دلیل سیل و آبگرفتگی دچار خسارت شد و نیارمند مرمت است.

هاشمی به شهروندان خسارت دیده ناشی از سیل اخیر در شرق استان سمنان اطمینان خاطر داد که مسوولان استان در کنار مردم هستند و مشکلات و درخواست‌های مردم سیل‌زده را پیگیری می‌کنند.

استاندار سمنان گفت: مردمی بودن شاخصه اصلی دولت سیزدهم است و این رویکرد در این استان نیز با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به ثبت بارش ۱۱۸ و ۶ دهم میلی‌متری باران در ایستگاه هواشناسی رضوان از توابع شهرستان میامی، گفت: این میزان بارندگی رکورد ۱۵ ساله را در این منطقه شکست.

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شرق سمنان از زبان استاندار

هشدار نارنجی هواشناسی تا پایان روز چهارشنبه هفدهم آبان

هواشناسی استان سمنان برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ویژه در نواحی شمالی، شمال شرق و مناطق کوهستانی بارش باران نقطه ای و سیل‌آسا پیش‌بینی و هشدار سطح نارنجی اعلام کرده بود.

هشدار نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان سمنان را مربوط به شرایط نامساعد جوی مربوط به سه‌شنبه و با شدت بیشتر در روز چهارشنبه هفدهم آبان ماه است.

هواشناسی اعلام کرده بود که احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب نقطه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، مه‌گرفتگی، کاهش دید و احتمال خسارات ناشی از وزش باد ، اختلال در سفرهای بین شهری و گذرگاه های کوهستانی، احتمال ریزش کوه و سازه‌های موقت و شکستن درختان، در این مدت وجود دارد.

همچنین خودداری از تردد و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی شبکه آبراه‌ها، خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت، توجه به استحکام تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها مهمترین توصیه های هواشناسی برای روزهای پایان هفته جاری است.

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر با ۲ بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha