۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85285115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد هنرستان های مشترک استان های ایلام و واسط عراق در دستور کار است

ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش تعاملات آموزشی و فرهنگی بین استان های ایلام و واسط عراق، گفت: ایجاد هنرستان های مشترک استان های ایلام با هدف تبادل نیروی انسانی و مهارت در دستور کار مسئولان آموزش و پرورش این ۲ استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی درویشی» روز چهارشنبه در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان واسط عراق، اظهار کرد: استان های ایلام و واسط عراق اشتراکات فرهنگی زیادی باهم دارند، وجود مرز مهران باعث تردد میلیونی زائران به خصوص در ایام اربعین از این ۲ استان شده است.

وی بیان کرد: مردم استان ایلام و واسط عراق در زمان اربعین برای پذیرایی و مهمان نوازی از زائران، سنگ تمام گذاشتند و همین عوامل زمینه همکاری در دیگر بخش ها را برای ۲ استان فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به ظرفیت های آموزش و فرهنگی در استان ایلام، گفت: این آمادگی در آموزش و پرورش استان ایلام وجود دارد که این ظرفیت ها را با استان واسط عراق به اشتراک بگذارد.

درویشی عنوان کرد: آموزش و پرورش استان ایلام آمادگی دارد در زمینه های مختلف آموزشی فرهنگی تجریبات خود در اختیار آموزش و پرورش استان واسط عراق قرار دهد.

وی گفت: افزایش سفرهای علمی و آموزشی، توسعه مراکز آموزشی مشترک، افزایش تعاملات آموزشی و فرهنگی، توسعه مراکز فنی و حرفه ای در واسط عراق و...از جمله برنامه هایی است که در دستور کار آموزش و پرورش ایلام و استان واسط عراق قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۲ درصد دانش آموزان ایلامی در رشته های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: ۷۰ هنرستان فنی و حرفه ای در استان ایلام وجود دارد و این آمادگی برای احداث مراکز فنی و حرفه ای مشترک بین ایلام و واسط عراق وجود دارد.

افزایش تعاملات آموزشی و فرهنگی بین استان های ایلام و واسط عراق

سرپرست آموزش و پرورش واسط عراق نیز با تقدیر از مسئولان آموزش و پرورش استان ایلام برای افزایش تعاملات فرهنگی و آموزشی بین واسط عراق و ایلام، افزود: در استان واسط عراق یک هزار و ۴۰۰ مدرسه با ۴۵۰ هزار دانش آموزان فعال هستند.

«صالح حسن» عنوان کرد: برای توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای و دیگر بخش های آموزشی و علمی آماده همکاری با آموزش و پرورش استان ایلام هستیم.

وی با بیان اینکه به دنیال تبادل مباحث آموزشی بین دو استان ایلام و واسط هستیم، افزود: آموزش و پرورش واسط عراق علاقمند به استفاده از تجربیات و ظرفیت های علمی و آموزشی در استان ایلام است.

ایجاد هنرستان های مشترک استان های ایلام و واسط عراق در دستور کار است

به گزارش ایرنا، هیئت آموزش و پرورش استان واسط عراق از کارگاه های فنی و حرفه ای شهرستان ایلام به منظور ارتقای دیپلماسی آموزشی و مهارتی بازدید و با ظرفیت های آموزشی هنرستان های فنی و حرفه ای آشنا شدند.

۱۰۰ هزار دانش آموز ایلامی در یک هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha