نمایشگاه آثار آموزشگاه‌های آزاد هنرهای تجسمی و خوشنویسی اردبیل دایر شد

اردبیل - ایرنا - نخستین نمایشگاه آثار هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنرهای تجسمی و خوشنویسی استان اردبیل با هدف معرفی، ترغیب و بالندگی هر چه بیشتر اصحاب فضل و هنر و بازدید علاقه مندان دایر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر چهارشنبه در آئین گشایش نمایشگاه آثار هنرمندان هنرهای تجسمی و خوشنویسی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل گفت: این نمایشگاه به صورت دوره ای در شهرستان‌های استان دایر خواهد شد تا استعدادهای هنری نو و استادان و مربیان هنرهای تجسمی و خوشنویسی بیشتر به جامعه معرفی شوند.

امیر رجبی ابراز امیدواری کرد با تداوم برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها در آینده زمینه فروش آثار ممتاز و درآمدزایی برای هنرمندان نیز فراهم شود تا بخشی از هزینه‌هایی که هنرمندان آموزشگاه‌ها در خلق آثار متحمل می‌شوند، جبران شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این آئین گفت: ۸۷ هنرجو از ۲۰ آموزشگاه سراسر استان ۱۱۲ اثر به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال کرده بودند که از بین آنها یکصد اثر به نمایش گذاشته شده است.

سعید نوریان اظهار کرد: از چهار آموزشگاه مشگین شهر و خلخال، ۲ آموزشگاه پارس آباد و اصلاندوز و ۱۴ آموزشگاه شهرستان اردبیل به این نمایشگاه اثر ارسال شده است و نمایشگاه تا ۲۱ آبان ماه دایر خواهد بود.

نمایشگاه آثار آموزشگاه‌های آزاد هنرهای تجسمی و خوشنویسی اردبیل دایر شد

بهرام بابایی کارشناس مسئول امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در خصوص آثار نمایشگاه گفت: انواع تابلو خوشنویسی، نقاشی، طراحی و آثار تلفیق شده از چند رشته هنرهای تجسمی در این نمایشگاه برای بازدید آماده شده است.

وی افزود: این نمایشگاه در سطح هنرجویان و هنرآموزان برگزار شده اما سطح کیفی آثار، بالا و حائز اهمیت است و هنرجویان سعی کرده اند بدون تقید به سبک خاص و فارغ از محدودیت قالب و روش، به خلق آثار بپردازند و این رویه برای استعدادیابی موثر است.

به گفته او، طرح‌ها و ایده‌های خوشنویسی و نقاشی در این نمایشگاه حاصل خلاقیت‌های فردی، برداشت از طبیعت و محیط اطراف و در برخی موارد برداشت از آثار ممتاز استادان و نام آوران خوشنویسی و نقاشی است.

در پایان این آئین با اهدای هدایایی از برخی هنرجویان و مربیان آنها تجلیل به عمل آمد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و گروه‌های متعدد هنری زیر نظر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق مختلف آن فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha