۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85285205
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مخالفت اردن با اعزام نیروی نظامی به غزه

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبر: 85285205
مخالفت اردن با اعزام نیروی نظامی به غزه
"بشر الخصاونه" نخست وزیر اردن

تهران – ایرنا – نخست وزیر اردن اعلام کرد این کشور هیچ نیروی نظامی به غزه نخواهد فرستاد و جایگزین شدن نیروهای اردنی با نیروهای «اسرائیلی» را نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از سمانیوز، "بشر الخصاونه" نخست وزیر اردن گفت که اردن با درخواست های رژیم صهیونیستی مبنی بر خارج کردن بیمارستان میدانی اش از غزه و همچنین ترک نیروهای درمانی اش از نوار غزه، به بهانه اینکه این رژیم مسئولیت تأمین امنیت این بیمارستان را نمی‌پذیرد، مخالفت کرده است.

بشر الخصاونه افزود: در صورتی که در کرانه باختری نیز نیاز به ایجاد بیمارستان صحرایی باشد اردن اقدام به برپایی آن می کند و ممکن است بخشی از ذخیره استراتژیک گندم خود را به کرانه باختری ارسال کند.

نخست وزیر اردن تأکید کرد این کشور مسائل بسیار حساس در صحنه جنگ غزه و تأثیرات اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن را رصد می کند و برنامه های آن برای افزایش سطح پاسخگویی در مرحله آتی، آینده است.

بشر الخصاونه همچنین گفت: اردن به دلایل استراتژیک متعدد، جنگ غزه را به گونه ای رصد می کند که انگار در مرزهای آن کشور در حال وقوع است نه در سواحل دریای مدیترانه.

نخست وزیر اردن در پایان تصریح کرد: موضع امان درباره اسرائیل تبلیغاتی یا برای کنترل خشم افکار عمومی داخلی یا تحریک احساسات شهروندان نیست. بلکه به دلایل متعددی، کاملا طبیعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha