امام جمعه اصفهان: کارِ فرهنگی در اولویت کارهای شهرداری قرار بگیرد

اصفهان-ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: در شرایط فعلی، کارِ فرهنگی باید در اولویت فعالیت‌های شهرداری قرار بگیرد و در این زمینه نیز از ظرفیت روحانیان استفاده شود.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با شماری از ائمه جماعات مناطق مختلف شهرداری اصفهان افزود: اینکه شهرداری اصفهان توانسته مجموعه‌ای از روحانیون را گرد هم آورد، اقدامی اساسی در راه توجه به عرصه فرهنگ است.

امام جمعه اصفهان: کارِ فرهنگی در اولویت کارهای شهرداری قرار بگیرد

امام جمعه اصفهان افزود: بهترین کار، کار فرهنگی است و از آنجا که روحانیت و حوزه علمیه همواره در این زمینه پیشگام بوده، مورد هجمه دشمن قرار گرفته، زیرا هر زمان قیامی شکل گرفته، در رأس آن روحانیت قرار داشته است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در باره مساله تبلیغ تاکید کرد: موضوع تبلیغ همچنان جای کار بیشتری دارد و در حقیقت کار اساسی ما تبلیغ است؛ همچنانکه امام رضا(ع) نیز می‌فرماید «خدا رحمت کند فردی را که امر ما را زنده نگه می‌دارد و علوم ما را یاد می‌گیرد و به مردم تعلیم می‌دهد.»

امام جمعه اصفهان گفت: تنها علمی که دستور یادگیری آن را خداوند در قرآن داده، فقه دین است و روحانیون نیز نباید در این زمینه کوتاهی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنانش مقایسه زمان فعلی با دوران پهلوی را در مقوله حجاب نادرست خواند و گفت: این که برخی می‌گویند هم‌اکنون بی‌حجابی مُشابه دوران پهلوی در جامعه وجود دارد، از روی ناآگاهی است.

وی اضافه کرد: اکنون با وجود فضای مجازی اگر بتوانیم جوانان خود را مصون نگه داریم، کار بزرگی کرده ایم، زیرا اینک همان دوره‌ای است که ائمه اطهار(ع) در باره آن فرمودند «مانی می‌آید که نگه داشتن آتش در کف دست، آسانتر از حفظ ایمان است».

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد روحانیون فعال در "طرح هجرت بلندمدت" استان ۵۰۰ نفر است که با صبر و ازخودگذشتگی به روستاهای محروم می روند و مشغول تبلیغ هستند.

اختصاص ۳۸ میلیارد تومان اعتبار فرهنگی برای مساجد کلانشهر اصفهان

شهردار اصفهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری گفت: مناطقی در شهر اصفهان شکل گرفته است اما در آنها مسجد وجود ندارد، بنابراین امسال ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه برای کمک به ایجاد مسجد در قالب طرح موسوم به "چشمه‌های نورانی" اختصاص یافت که احداث ۱۲ باب مسجد در برخی از نقاط شهری قعطی شده است.

علی قاسم‌زاده افزود: در نقاطی از شهر که مسجد وجود ندارد، هیات امناء مقدمات کار را فراهم کرده و کمک هایی در قالب تامین زمین یا احداث مسجد انجام می شود که ۱۲ مورد آن عملیاتی و در چهار مورد نیز کارهای احداث شروع شده است.
شهردار اصفهان افزود: ۵۰ مسجد نیمه‌کاره نیز از سوی شهرداری برای حمایت مالی شناسایی شده است.

وی از دیگر اقدامات شهرداری را استقرار نمازخانه در فضای سبز و پارک‌های سطح شهر عنوان کرد و ادامه داد: این نمازخانه‌ها تحت عنوان «فانوس‌های نورانی» نامگذاری و ۳۲ مورد از آنها شناسایی و ۲۲ مورد نیز جانمایی شده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای کارهای عمرانی و ۳۸ میلیارد تومان برای کارهای فرهنگی مساجد شهر در نظر گرفته شده است.

قاسم‌زاده گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ با حمایت مالی بدنبال آن هستیم که در شهر اصفهان نقطه فاقد مسجد نداشته باشیم.

به گزارش ایرنا؛ ائمه جماعت مناطق مختلف شهرداری اصفهان، امروز چهارشنبه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha