۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85285304
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۲۸ درصدی فاز یک پروژه قطار شهری اهواز

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸
کد خبر: 85285304
پیشرفت ۲۸ درصدی فاز یک پروژه قطار شهری اهواز

اهواز - ایرنا - شهردار اهواز از پیشرفت فیزیکی ۲۸ درصدی فاز یک پروژه قطار شهری در این شهر خبر داد و گفت: این پروژه هفت سال متوقف شده بود.

به گزارش ایرنا، رضا امینی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از ناوگان جدید حمل و نقل همگانی و انعقاد تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات نوسازی ۱۵۰ دستگاه تاکسی در اهواز اظهار کرد: شهر اهواز برای رسیدن به وضعیت مطلوب، نیازمند کار شبانه‌روزی و مدیریت جهادی است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها به تنهایی نمی‌توانند همه مشکلات شهر را رفع کنند، افزود: اهواز سومین کلانشهر از نظر مساحت و هشتمین کلانشهر از نظر جمعیت است لذا برای حل مشکلات این شهر به مشارکت سایر دستگاه‌ها نیاز است.

شهردار اهواز گفت: اگرچه شهر اهواز هنوز به اوج ترافیک نرسیده است اما با توجه به رشد جمعیت، پیش‌بینی می‌کنیم در آینده بار ترافیکی در همه نقاط شهر ایجاد شود.

وی در خصوص پروژه قطار شهری اهواز بیان کرد: این پروژه همزمان با پروژه‌های شهرهای تبریز، شیراز و اصفهان شروع شد که خط یک قطار شهری در این سه شهر به بهره‌برداری رسید و خط ۲ آنها نیز در حال بهره‌برداری است. با تلاش‌ دستگاه قضاء و استانداری خوزستان، قرار است کارگاه به شهرداری تحویل داده شود و به زودی عملیات اجرایی آغاز شود.

امینی میزان مطالبات بانکی از شهرداری اهواز در سال گذشته را ۴۸۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی این وام تسویه شد همچنین ۹ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی به جریان مالی شهرداری تزریق شد.

وی میزان مطالبات عوارض آلایندگی خوزستان را بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال دانست و افزود: از این مبلغ تنها ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شهرداری اهواز اختصاص یافت.

شهردار اهواز با بیان اینکه بی‌اخلاقی و آدرس غلط دادن به مردم، جز ناامیدی و بی برکتی برای خود فرد، چیزی به همراه نخواهد داشت افزود: نباید با قضاوت‌های غیراخلاقی و حاشیه پراکنی در روند اجرای پروژه ها خلل ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان پول عوارض آلایندگی را در حساب شهرداری بلوکه کرد افزود: ما همواره بر اساس سیاست‌های شورای شهر عمل می‌کنیم اما با این وجود باز هم به عدم شفافیت متهم می‌شویم.

امینی گفت: با راه اندازی سامانه حقوق دستمزد و سرمایه انسانی، از سال ۱۴۰۰ تاکنون اجازه نداده‌ایم یک نفر وارد شهرداری شود و اگر جایی تخلفی صورت گرفته، در صورت شناسایی با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: طبق قانون به ازای هر یک هزار نفر، یک اتوبوس نیاز داریم یعنی باید ۲۸ هزار صندلی به ناوگان عمومی شهر افزوده شود که با این رقم خیلی فاصله داریم.

شهردار اهواز بیان کرد: در ۶ ماه گذشته در یکی از کلانشهرها یک هزار دستگاه تاکسی نوسازی شد در حالی که ما ۴۰ دستگاه تاکسی را نوسازی کردیم لذا انتظار داریم که در آینده نزدیک تعداد بیشتری تاکسی در اهواز نوسازی شود.

وی با اشاره به خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس در کنار ۸۰ دستگاه اتوبوس موجود در شهر افزود: قرارداد خرید ۲۱۵ دستگاه دیگر در حال انجام است همچنین از طریق مذاکره با بخش خصوصی به دنبال خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ۲ طبقه هستیم.

گفتنی است شهر اهواز بزرگترین شهر جنوب غربی کشور به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha