«دولتِ الکترونیک» در فرایند ثبت نام انتخابات مجلس محقق شده است

اصفهان - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: موضوع الکترونیکی شدن مرحله پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی، تحقق بخش دیگری از دولت الکترونیک است که این دستاورد از سوی رسانه‌ها نیازمند تبیین است.

به گزارش ایرنا، مهدی سلیمانی چهارشنبه شب در جلسه شورای اطلاع رسانی استان اصفهان در استانداری افزود: این عملیات برای نخستین بار در کشور و بدون خدشه‌ انجام شد که حواشی پیرامون ثبت‌نام ها نسبت به دوره‌های گذشته را کاهش داد.

سلیمانی با بیان اینکه آمار ثبت نام داوطلبان مجلس در این دوره از انتخابات ۴۲ درصد افزایش یافت، عنوان کرد: این دستاورد نیز نکته مهمی است که باید توسط رسانه ها بازتاب داده شود.

وی به فرایند ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه راهیافتگان هشت سال در این نهاد حضور دارند رسانه‌های استان باید رسالت و کارکرد این مجلس را برای مردم تبیین کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: فردا پنجشنبه ۱۸ آبان آخرین روز بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرایی است و از روز شنبه هفته آینده عدم احراز صلاحیت به متقاضیان اعلام خواهد شد.

وی گفت: فرصت مراجعه به هیأت‌های اجرایی در قانون برای متقاضیان در نظر گرفته شده است تا از دلایل عدم تایید خود مُطلع شوند.

به گفته سلیمانی، فرصت شکایت به هیأت نظارت برای داوطلبان نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها همچنین می‌توانند نقش قوانینی که به تصویب نمایندگان مجلس می‌رسد و در در زندگی مردم تاثیر دارد را تبیین کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: رعایت عدالت در استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات داوطلبان ضروری است؛ از این رو در فضای رسانه‌ای استان نیز پیاده سازی این رویکرد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، در مجموع پس از پایان فرایندهای قانونی، ۷۲۵ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان نام نویسی و پنج نفر از آنها با مراجعه به فرمانداری، انصراف خود را اعلام کردند.

بررسی صلاحیت‌ داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی یک فرایند چند مرحله‌ای بوده و اکنون در مرحله بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات‌های اجرایی در فرمانداری‌هاست.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha