فرماندار ری: فعالیت بانک‌ها از عوامل تاثیرگذار در اشتغالزایی است

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری موضوع تأمین سرمایه در گردش برای ایجاد اشتغال را مهم خواند و گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در بالارفتن عدد اشتغال، فعالیت بانک و مؤسسه‌های مالی و به میدان آمدن سرمایه در اختیار شعب در قالب پرداخت وام و اعتبارات به کارآفرینان و تولیدکنندگان است‌.

به گزارش ایرنا، مهدی باب الحوائجی روز پنجشنبه در ششمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ری افزود: یکی از موارد مهمی که در پیگیری وضعیت اشتغال باید بدان توجه شود، انجام منظم و جدی بازرسی های میدانی و راستی آزمایی آمارهای ثبت شده در سامانه یکپارچه رصد است.

وی ادامه داد: بازرسی های متناوب و به تبع آن بررسی نقاط قوت و ضعف منتج به افزایش سطح پایداری اشتغال و به تبع آن بالارفتن میزان رضایت شغلی در میان جامعه هدف و اجرای کامل و اصولی قوانین مربوطه در حوزه کار و رفاه اجتماعی می شود.

این مسئول تاکید کرد: به همین دلیل باید با فراهم ساختن شرایط لازم به نقش آفرینی مؤثر بانک ها در اجرای مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کمک کرد.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: موضوع ایجاد اشتغال پایدار و به کمک آن افزایش سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی جامعه یکی از کارهای ماندگاری است که هر مدیر می تواند در طول دوره تصدی خود به آن عمل کند.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: بنده در جلسه معارفه اعلام نمودم که یکی از مهمترین مباحثی که در دوره مدیریتی جدید شهرستان بدان پرداخته خواهد شد و مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت موضوع اشتغال و بهبود سرمایه گذاری و وضعیت اقتصادی شهرستان است.

باب الحوائجی گفت: در موضوع اشتغال موضوع مهمتر از بروکراسی اداری و آمار و ارقام سامانه ها، تحقق واقعی اشتغال پایدار و افزایش توان و رفاه اقتصادی مردم است که با افزایش رفاه اقتصادی شهروندان، سطح نشاط اجتماعی جامعه نیز افزایش یافته و در مقابل با وجود چالش و نقصان اقتصادی به نوعی افسردگی اجتماعی در سطح جامعه حاکم خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با استعانت از خداوند رحمان و همدلی و تلاش مسئولان شهرستان ری را به کارگاه عمرانی، اقتصادی و تولیدی تبدیل کنیم و به کمک یکدیگر زمینه جلب رضایت مردم این ولی نعمتان حقیقی کشور و نظام جمهوری اسلامی را فراهم آوریم.

مسئولان حاضر در جلسه به ارائه گزارش عملکرد دستگاه متبوع خود در تحقق میزان اشتغال تکلیفی سالیانه پرداخته و نقاط قوت و ضعف ادارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha