پیشرفت‌های سپاه منجر به افزایش قدرت بازدارندگی شده است

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: پیشرفت‌های سپاه در عرصه دفاعی اعم از آمادگی نیروی انسانی و ارتقای سطح دفاعی که قابل مقایسه با گذشته نیست، منجر به افزایش قدرت بازدارندگی و آمادگی در برابر دشمن شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا مهدوی روز پنجشنبه در دوازدهمین جشنواره سراسری مالک اشتر (یادبود سردار شهید غلام‌عباس کمیلی افین) و اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه اسوه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: در عرصه امنیتی با کمک همه نیروها در زمینه اغتشاشاتی که دشمن می‌خواست مهر ماه اتفاق بیفتد و القا کردند در مدارس و دانشگاه‌ها با چالش و آشوب مواجه می‌شویم اما توطئه‌های دشمن خنثی شد.

وی گفت: امنیت امروز کشور مرهون تلاش همه نیروهای امنیتی و انتظامی است و محصول همدلی و هم‌افزایی بوده لذا اگر وحدت و هماهنگی داشته باشیم به این دستاوردها می‌رسیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: فعالیت‌های سپاه و بسیج تاکنون حرکت رو به جلو داشته و در عرصه محرومیت زدایی هم اقدامات خوبی در دست انجام است.

وی با بیان اینکه سپاه برای اتمام پروژه‌های مسکن ملی با همه ظرفیت و امکانات در کنار دولت است افزود: جشنواره مالک اشتر عملکرد یک سال گذشته را بررسی می‌کند که بدانیم آیا اهداف مورد نظر محقق شده است.

سردار مهدوی گفت: در این ارزیابی به آسیب‌ها، اشکالات و نواقصی هم می‌رسیم و می‌توانیم برای سال آینده آنها را رفع کنیم.

وی افزود: پیشرفت‌ها حاصل تلاش شبانه روزی همه رده‌ها بوده و در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی کسب شده است، سپاه پاسداران در گام دوم انقلاب همچنان پر جوشش و با برنامه رو به جلو حرکت می‌کند که بیانگر پویایی است و با روحیه جهادی در همه رده‌ها شاهد حرکت پوینده هستیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: رشد بیش از پیش فرماندهان و مسوولان در جهت تحقق مدیریت عملکرد و مدیریت راهبرد در سپاه، ایجاد وحدت رویه و نظام‌ مند کردن نحوه انتخاب و معرفی فرماندهان، مسوولان و مدیران موفق تر در دوره یکساله مبتنی بر شاخص‌ها و مولفه‌های تخصصی و مدیریتی، ترغیب در رفع معایب و نواقص سازمانی و ماموریتی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره مالک اشتر است.

وی تصریح کرد: شاخص‌هایی که در جشنواره مالک اشتر ارزیابی می‌کنیم نشان می‌دهد جهش بسیار خوبی در همه عرصه‌ها بوده اما در حوزه اطلاع رسانی و تبیینی نتوانسته‌ایم بسیاری از دستاوردها را منعکس کنیم.

سردار مهدوی افزود: این نشات گرفته از روحیه اخلاص است که پاسداران اِبا دارند مسائل را منعکس کنند یا مانور دهند اما باید در این عرصه اطلاع رسانی کنیم و مورد انتظار است.

وی گفت: وقتی عملکردها در سطح استان بررسی می‌شود در عرصه زیرساخت‌های مجموعه سپاه و بسیج حرکت جهشی داشته‌ایم هرچند تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما این زیرساخت‌ها می‌تواند به آینده ماموریت‌ها کمک کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: پیگیری مهمترین مسئله مدیریتی است و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند لذا در همه امور باید سرلوحه قرار گیرد.

وی گفت: پروژه‌هایی که بیش از یک دهه در استان قدمت دارند در اولویت قرار گرفته است که باید تکمیل و تا سه ماه آینده افتتاح شوند.

پیشرفت‌های سپاه منجر به افزایش قدرت بازدارندگی شده است

سردار مهدوی افزود: تمامی پروژه‌هایی که ۲ دهه از عمر آنها می‌گذرد در حال انجام است که بخشی به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شده و بخشی هم هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: تمدن اسلامی، هدف نهایی انقلاب است و در این راستا باید همه بخش‌ها پای کار باشند.

حجت‌الاسلام امین‌رضا کمالی با اشاره به اینکه ولایت فقیه، شاخص اصلی جامعه اسلامی است افزود: امام بی امت هم کاری از دستش بر نمی‌آید لذا باید مردم پای نظام نگهداشته شوند.

وی اظهار داشت: دشمن نیز همواره در جبهه باطل علیه حق برای اینکه به تمدن سازی نرسیم، طرح و سناریو دارد و اگر آنها را نشناسیم ما را از پا در می‌آورند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) با بیان اینکه روشنفکران غرب زده، استکبار جهانی و استعمار در مقابل این هدف نورانی قرار گرفته‌اند گفت: با این وجود هسته‌های مقاومت سراسر عالم را گرفته و انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده است.

وی بر تقویت جایگاه ولایت فقیه تاکید کرد و افزود: انتخابات از جلوه‌های مردم‌سالاری دینی است که باید همواره باشکوه برگزار شود زیرا عده‌ای نمی‌خواهند انقلاب مقابل استکبار جهانی بیاستد و قصد ریشه کن کردن آن را دارند.

حجت‌الاسلام کمالی تاکید کرد: شناخت ابزار دشمن ضرورت دارد و اگر امروز فناوری دست آنهاست باید برای تقویت بُعد علمی و فناوری نظام نیز تلاش کنیم.

وی پشتکار، نظم، مدیریت و عاقلانه برخورد کردن با حوادث را از ضرورت‌های هر سازمان برشمرد و گفت: وجدان کاری و تعهد هم از مهمترین شاخص‌های سنجش جشنواره مالک اشتر است لذا مدیر انقلابی باید اهل خطرپذیری باشد.

دوازدهمین جشنواره سراسری مالک اشتر (یادبود سردار شهید غلام‌عباس کمیلی افین) با هدف معرفی رده‌های برتر سپاه انصارالرضا (ع) به همراه اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه اسوه بسیج مساجد و محلات امروز در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد و در این مراسم ۵۰ برگزیده استانی رده‌های مختلف سپاه استان و پایگاه‌های بسیج تجلیل شدند.

۲۲ نفر هم از استان خراسان جنوبی به مرحله کشوری جشنواره سراسری مالک اشتر راه یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha