حضرت زهرا(س) دیپلماسی تراز انقلاب اسلامی است

تهران- ایرنا- یک پژوهشگر تاریخ اسلام از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان دیپلماسی تراز انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: سیره حضرت زهرا(س) از چیزهایی است که باید گفته شود. چون از اصول و مبانی ماست ولی همچون یک نامه محرمانه کنار گذاشتیم و از آن بهره نمی‌بریم. 

به گزارش ایرنا از سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، حشمت‌الله قنبری صبح امروز پنجشنبه ۱۸ آبان‌ در همایش هم‌اندیشی هفت شبکه فعال هیأت و مداحی استان‌ها گفت: کار حضرت زهرا(س) یک دیپلماسی تراز انقلاب اسلامی بود. امروزه در غزه زن‌ها را می‌کشند و عده‌ای که خط سازش را پیگیر هستند، می‌گویند نباید با اسرائیل جنگید. چون این‌ها آدمکش‌ هستند.

وی افزود: زمان امام حسین(ع) هم به ایشان گفتند، اگر به کربلا می‌روی، حضرت زینب(س) را با خود همراه نکن. چون این‌ها زنان را به اسارت می‌برند. موضوع حضرت زهرا(س) و سیره آن حضرت از چیزهایی است که باید گفته شود. چون از اصول و مبانی ماست اما همچون یک نامه محرمانه کنار گذاشتیم و از آن بهره نمی‌بریم.

حضرت زهرا(س) دیپلماسی تراز انقلاب اسلامی است

قنبری تصریح کرد: امروزه اسرائیل به زن‌کشی و کودک‌کشی رو آورده است. فرعون هم روزی چنین کاری کرد و با این اقدام حکم پایان کار خود را امضا کرد و باید به صراحت گفت کار اسرائیل دیگر تمام است.

این کارشناس تاریخ اسلام با اشاره به زندگی و سیره حضرت زهرا(س) گفت: این موضوع که در مورد حضرت(س) می‌گویند مادر پدرش است، یک جلوه تربیتی دارد؛ یعنی این مادر بودن برای پیامبر(ص) جنس تربیت در امتداد نبوت است. به عبارتی چیزی در حضرت زهرا(س) وجود دارد که اگر خاتم پیامبران(ص) هم به فدایش شود، اتفاقی نمی‌افتد. ذوات مقدسه معصومان(ع) هیچ موقع مورد تبعیت کاوشگرایانه قرار نگرفتند و هرچه از ایشان در دست داریم، مورد تردیدهای بسیاری است.

وی افزود: بیان مصائب حضرت زهرا(س) مهم است اما مساله مهمتر این است که اصلاً این مصائب چرا به وجود آمد و چه تاثیری داشت؟ ما اگر حضرت زهرا(س) را از کنار پیامبر(ص) جدا کنیم، از اسلام و قرآن هیچ چیزی نمی‌ماند. غصب فدک، جنبه اقتصادی نداشت، بلکه در راستای براندازی نظام اسلامی صدر تاریخ بود، شک نکنید اگر این زمین برای کس دیگری بود، مصادره نمی‌شد.

حضرت زهرا(س) دیپلماسی تراز انقلاب اسلامی است

قنبری ادامه داد: من با تمام وجود عقیده دارم هیچ جا به اندازه هیأت ظرفیت دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن را ندارد. جهادی که امروز بر دوش هیأت و تشکل‌های دینی است، یک موضوع مهم و به زمین مانده در کشور است. جهاد شما از جنس جهاد تبیین است. در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، کوچه‌ای نبود که هیأتی هفتگی در آن برگزار نشود. ما انقلاب را با قال الباقر انجام دادیم و خواستیم با حافظ و سعدی حفظش کنیم لذا در ادامه با مشکل مواجه شدیم.

بانوان در جهادتبین می‌توانند نقش‌بی‌بدیلی ایفا کنند

حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: رهبر معظم انقلاب از میان تمام مجموعه‌های فرهنگی کشور، جهاد تبیین را به دوش هیأت‌ها قرار داده‌اند. ایشان در دوسال گذشته حدود ۲٠٠ بار به این موضوع پرداختند و بر اهمیت جهاد تبیین اشاره داشتند و ما با آنچه که رهبری انتظار دارد، فاصله زیادی داریم.

حضرت زهرا(س) دیپلماسی تراز انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که دشمن فعالیت می‌کند و قلب‌ها مورد هجوم تیرهای سهمناک آنان است، رسالت زینبی ما پابرجاست، گفت: در این راستا استفاده از زبان هنر و رسانه مددرسان برای انجام این رسالت است.

باباخانی گفت: در طول تاریخ، نقش زنان در این جهاد بزرگ، یعنی جهاد تبیین مثل حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) بی‌بدیل است. امید است بانوان ما امروزه با تمسک و توسل به این دو بزرگوار، این رسالت را به انتها برسانند و امید است در فاطمیه امسال با توجه به موشکباران غزه و اتفاقات منطقه، با یک برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب وظیفه خود را انجام دهیم.

همایش هم‌اندیشی هفت شبکه فعال هیأت و مداحی استان‌ها با حضور دبیران شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت، رؤسای شورای هیأت‌های مذهبی کشور،‌ رؤسای کانون‌های فرهنگی، تبلیغی کشور، رؤسای کانون مداحان کشور، سرپرست‌های کانون مداحان بانوان کشور، نمایندگان بنیاد دعبل خزاعی و مسئولان اداره تشکل‌های دینی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha