۴۵ قبضه اسلحه غیرمجاز از شکارچیان در آذربایجان‌غربی کشف شد

ارومیه- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۴۵ اسلحه شکاری از متخلفان صید و شکار در استان کشف و ضبط شد و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رضا معصومی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستگیری ۶۷ متخلف در حوزه شکار و صید در مناطق حفاظت شده استان افزود: این دستگیری ها با فعالیت ۱۲۰ محیط بان در نقاط مختلف حفاظت شده استان انجام شده‌است.

وی با اشاره به کشفیات دیگر در این زمینه بیان کرد: علاوه بر سلاح های کشف شده سه دستگاه موتور برق و بیش از سه هزار متر تور صیادی به همراه سایر ادوات شکار از این افراد کشف و ضبط شده‌است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای جوامع محلی و روستاییان و برگزاری کلاس های آموزشی یک ساعت با محیط بان در مدارس سراسر استان از جمله اقداماتی بوده که در راستای فرهنگ‌سازی برای کاهش صید و شکار انجام شده‌است.

معصومی اضافه کرد: طبق بررسی ها افزایش جمعیت حیات وحش نشان می‌دهد که امنیت زیستگاهی وجود دارد و از شکار و صید غیرمجاز نیز با قطعیت در این مناطق جلوگیری شده‌است.

گشت و کنترل در مناطق حفاظت شده آذربایجان غربی افزایش یافت

معصومی با اشاره به اینکه نصب تابلوهای هشداری در مناطق تحت مدیریت مانند پارک ملی دریاچه ارومیه و هفت کیلومتری نوار مرزی و افزایش گشت و کنترل در دستور کار است، گفت: گشت و کنترل در مناطق تحت حفاظت محیط زیست با توجه به مهاجرت پرندگان به مناطق و زیستگاههای استان افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان هم در این باره گفت: در سال جاری هیچ گونه مجوزی برای شکار پرندگان یا حیات وحش از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده‌است.

۴۵ قبضه اسلحه غیرمجاز از شکارچیان در آذربایجان‌غربی کشف شد

سعید شهند بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت های مستمر و شبانه روزی، مناطق و زیستگاه های طبیعی استان را پایش می‌کنند و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی انجام می شود.

وی بیان کرد: ۶۷۰ هزار هکتار اراضی ملی و مناطق حفاظت شده تحت پوشش در استان داریم که محیط‌بان به صورت شبانه روزی از این مناطق محافظت می‌کنند.

شهند از شهروندان و جوامع محلی خواست در صورت مشاهده تخلفات زیست‌محیطی و شکار و صید موضوع را از طریق سامانه تلفنی سراسری و شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا هشت منطقه پارک ملی دریاچه ارومیه، منطقه حفاظت شده گدار نقده، منطقه حفاظت شده میرآباد سردشت، مراکان خوی، تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد، غار آبی سهولان و منطقه حفاظت شده دشت سوتاو حمامیان بوکان از مناطق محافظت شده استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha