تلاش جمعی "اکو" برای آتش بس در غزه ضروری است/ باید اسرائیل را برای جنایات جنگی پاسخگو کنیم

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد: سازمان اکو باید برای کمک به برقراری فوری آتش بس در غزه تلاش جمعی انجام دهد و همچنین ما باید اسرائیل را به دلیل جنایات جنگی علیه فلسطینیان پاسخگو کنیم. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، انوار الحق کاکر طی سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در تاشکند با ابراز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، گفت: مدعیانی که خود را به اصطلاح پیروان حضرت موسی (ع) می‌دانند خوی فرعون به خود گرفته و مرتکب جنایات هولناک در غزه می‌شوند.

وی تاکید کرد: سازمان اکو باید برای کمک به برقراری فوری آتش بس در غزه تلاش جمعی انجام دهد و همچنین ما باید اسرائیل را به دلیل جنایات جنگی علیه فلسطینیان پاسخگو کنیم.

انوار الحق اظهار داشت: وضعیت غزه به یک فاجعه انسانی رسیده است، بمباران اسرائیل علیه ساکنان غزه ادامه دارد لذا ما از جامعه جهانی مطالبه می‌کنیم که مانع ادامه تهاجم اسرائیل علیه غیرنظامیان شده و مسیر ارسال سریع کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه را هموار سازد.

تلاش جمعی "اکو" برای آتش بس در غزه ضروری است/ باید اسرائیل را برای جنایات جنگی پاسخگو کنیم

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اعلام حمایت خود از راه‌اندازی کریدورهای منطقه‌ای میان اعضای اکو با مرکزیت جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: پروژه های حمل و نقل یکپارچه به ترویج تجارت و ارتباطات میان کشورهای سازمان همکاری اقتصادی کمک خواهد کرد.

انور الحق همچنین با دعوت به رایزنی برای گسترش سهم در تجارت جهانی و درون منطقه‌ای بر کاهش موانع، توسعه زیرساخت ها و تدوین سیاست های سازگار با محیط زیست و پایدار در کنار کاهش فقر تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه گفت که منطقه اکو با برخورداری از منابع طبیعی، پیوندهای جغرافیایی و میراث فرهنگی، نتوانسته است از پتانسیل تجاری واقعی خود استفاده کند، زیرا تنها دو درصد سهم در تجارت جهانی و هشت درصد در تجارت درون منطقه ای دارد.

انوار الحق کاکر افزود: پاکستان از رویکرد کریدور محور اکو مانند قرقیزستان-تاجیکستان-افغانستان-ایران، اسلام‌آباد-تهران-استانبول (ITI)، قزاقستان-ترکمنستان-ایران و دیگر طرح‌ها حمایت می کند چرا که پروژه های حمل و نقل یکپارچه به ترویج تجارت و ارتباطات میان اعضای اکو کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: چشم انداز ۲۰۲۵ اکو که در سیزدهمین اجلاس سران اکو در اسلام‌آباد تصویب شد، بر افزایش تجارت منطقه‌ای، تقویت ارتباطات، عملیاتی ساختن کریدورهای حمل و نقل اصلی و جستجوی امنیت انرژی تاکید کرده است‌.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: باید فراتر از بیانیه و سخن اقدامات عملی اتخاذ نماییم. اکو را به سازمانی تبدیل کنیم که تمرکز همه بر اجرای تعهدات متقابل باشد. برای ما بسیار مهم است که به طور جمعی و مجدانه برای تحقق اهداف و اهداف سازمان کار کنیم. بنابراین اگر ما در منطقه ما به خوبی به یکدیگر متصل شویم می توانیم سود اقتصادی و صلح عظیمی را برای ملت‌های خود به ارمغان بیاوریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha