۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 3083
کد خبر: 85286000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناسب‌سازی شاهچراغ (ع) برای نابینایان آغاز شد

۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبر: 85286000
مناسب‌سازی شاهچراغ (ع) برای نابینایان آغاز شد

شیراز - ایرنا - سرپرست معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مقدس شاهچراغ (ع) گفت: فرایند مناسب‌سازی این حرم مطهر برای زیارت جامعه نابینایان با ایجاد ۲ فضای مناسب با کتاب‌های قرآن، دعا و زیارتنامه خط بریل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی محسنی روز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی زیارتی روشن‌دلان در رواق دارالعباده و افتتاح جایگاه و امکانات زیارتی ویژه نابینایان حرم شاهچراغ(ع) اظهار کرد: این ۲ گوشه زیارتی در سمت بالای ضریح احمدبن موسی ویژه نابینایان خانم و آقا ایجاد شده و مجهز به کتاب ادعیه به خط بریل و سیستم صوتی مناسب این گروه از زائران است.

وی افزود: پیش از این خادمان حرم آموزش ویژه جهت‌یابی و هدایت نابینایان را فرا گرفته‌اند و به خوبی این زائران را به فضای تدارک دیده راهنمایی می‌کنند.

مناسب‌سازی شاهچراغ (ع) از جامعه نابینایان آغاز شد

سرپرست معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مقدس شاهچراغ (ع) ادامه داد: این اقدامات قرار است با همکاری تشکل‌های نابینایان و بهزیستی فارس استودیوی تولی کتاب صوتی در کتابخانه آستان مطهر احمدبن موسی (ع) ایجاد شود.

محسنی اضافه کرد: در هفته پژوهش نیز کارگاه آموزشی خط بریل ویژه خادمان این حرم مطهر برگزار می‌شود.

مناسب‌سازی شاهچراغ (ع) از جامعه نابینایان آغاز شد

مطالعه حرم شاهچراغ (ع)؛ هست ها و بایدهای مناسب‌سازی برای زائران

سرپرست معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مقدس شاهچراغ (ع) با اشاره به ضرورت مناسب سازی حرم مطهر احمدبن موسی برای تسهیل زیارت معلولان حسی و حرکتی، نابینایان و ناشنوایان، گفت: در تفاهم با بهزیستی فارس و شیراز، قرار است کارشناسان و متخصصان بهزیستی و جامعه توان‌خواهان طی یک مطالعه‌ای میدانی اقدامات لازم برای تسهیل کاربری و مناسب‌سازی فضا و امکانات و خدمات حرم مطهر را مشخص کنند.

وی افزود: پس از این مطالعه اقدامات لازم در این خصوص، اجرایی می‌شود و قرار است جلسه‌ کمیته مناسب‌سازی استان برای بررسی چگونگی حمایت از این طرح‌ها نیز به زودی در آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) تشکیل شود.

مناسب‌سازی شاهچراغ (ع) از جامعه نابینایان آغاز شد

گردهمایی زیارتی نابینایان در شاهچراغ با قرائت اذن دخول با ادعیه بریل آغاز شد و ضمن افتتاح ۲ فضای زیارتی ویژه نابینایان خانم و آقا، تعدادی کتاب خط بریل نیز به این زائران هدیه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha