زورآزمایی غول‌های معدنی در دربی حساس فوتبال کرمان

کرمان - ایرنا - در حالی دربی غول‌های معدنی استان کرمان امروز جمعه در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر ۱۴۰۲ پیگیری می‌شود که تیم فوتبال مس رفسنجان در ۶ رقابت رودررو در این لیگ موفق به شکست گل‌گهر نشده است.

به گزارش ایرنا، جدال حساس تیم های فوتبال گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان در حالی از ساعت ۱۵ عصر امروز در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان برگزار می شود که این مصاف نزد هواداران ۲ تیم از حساسیت بالایی چه در جدول لیگ برتر کشور و چه در رقابت ۲ تیم در فضای ورزشی استان کرمان برخوردار است.

همچنین این ۲ تیم در حالی در زمین فوتبال به مصاف یکدیگر می روند که شرکت‌های گل‌گهر و مس در بخش های زیادی از اقتصاد کشور و دیار کریمان شرکای تجاری یکدیگر نیز محسوب می شوند اما زیبایی‌های فوتبال، آنان را روبه روی هم و در رقابت تنگاتنگی قرار داده است.

۲ تیم در حالی آماده یک مصاف سرنوشت ساز می‌شوند که کُری بسیار شدیدی مبنی بر تیم نخست استان بودن، بین هواداران این تیم‌ها وجود دارد و حتی فصل گذشته پای استاندار کرمان نیز به این ماجرا کشیده شد که در نهایت مس رفسنجان به رتبه پنجم جدول رده بندی لیگ برتر دست یافت و گل‌گهری‌ها ششم شدند و مس کرمان نیز به لیگ دسته یک کشور سقوط کرد.

البته به زعم مدیران این باشگاه ها گل‌گهر امسال از وضعیت شرایط مالی مناسب تری نسبت به دیگر رقبای هم استانی خود برخوردار است و گفته می‌شود که تیم مس رفسنجان باوجود مشکلات مالی و بدهی های سال های گذشته، حتی در پرداخت هزینه‌های سفر، تهیه بلیت، محل اقامت و هتل با مشکل مواجه است.

زورآزمایی غول‌های معدنی در دربی حساس فوتبال کرمان

اما در لیگ برتر فوتبال امسال، در صورت پیروزی گل گهر سیرجان، این تیم می‌تواند جایگاه خود را در جدول رده بندی به صورت موقت تا رتبه هفتم بالا بکشد البته سیرجانی ها نسبت به سایر رقبا ۲ بازی کمتر انجام داده اند.

تیم فوتبال مس رفسنجان نیز در صورت پیروزی در دربی هم استانی‌ها می‌تواند حتی جای ملوان بندر انزلی را در جایگاه سومی جام خلیج فارس بگیرد و در ادامه برای باقی ماندن در این جایگاه چشم به بازی سایر رقبا داشته باشد.

تیم فوتبال مس رفسنجان در ۶ جدال لیگ برتری مقابل تیم گل‌گهر سیرجان برتری نداشته و سهم سیرجانی ها از این بازی‌ها ۲ برد بوده و چهار بازی نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده مه این آمار در حالی است که ۲ تیم سه بار در سیرجان بازی کردند که هر سه بازی با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و گل گهر سیرجان در ۱۶ رقابت رسمی (در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر، لیگ دسته یک و جام حذفی) به مصاف یکدیگر رفتند که هفت بازی با نتیجه تساوی، پنج برتری برای گل‌گهر سیرجان و چهار پیروزی برای مس رفسنجان رقم خورده است.

اما کفه ترازو در آمار گلزنی اندکی به نفع تیم فوتبال مس رفسنجان با ۱۹ گل‌زده سنگینی می‌کند و سیرجانی‌ها در تقابل‌های رودررو موفق به ۱۷ بار گلزنی شده اند.

گادوین منشا و میثم تیموری تاکنون با ۲ گل زده بهترین گلزنان دربی کرمان قلمداد می‌شوند اما این بازیکنان اکنون در ترکیب این تیم‌ها حضور ندارند و از گلزنان دربی کرمان فقط فرشید باقری بازیکن گل‌گهر حضور دارد که البته در این فصل با لباس نارنجی مس به میدان خواهد رفت.

البته به نظر می رسد امسال فضای متفاوتی را نسبت به بازی‌های سال‌های گذشته در دربی کرمان شاهد باشیم و سوت پایان بازی مشخص می‌کند که مس رفسنجان روند پیروزی‌های خود را ادامه می‌دهد یا گل‌گهر سیرجان تساوی‌های پی در پی خود را می‌شکند و به برتری در این مسابقه دست می‌یابد.

نارنجی پوشان رفسنجانی در بازی‌های ۲ هفته گذشته خود مقابل پیکان و فولاد خوزستان پیروز میدان شدند و تیم گل‌گهر سیرجان نیز مقابل هوادار تهران و استقلال خوزستان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافته است.

از دیدگاه آمار، تلخ‌ترین شکست رفسنجانی‌ها مقابل حریف هم استانی خود با نتیجه سه بر یک بوده و سنگین‌ترین شکست سیرجانی‌ها نیز با نتیجه چهار بر یک رقم خورده است که آخرین بازی ۲ تیم نیز در فصل گذشته لیگ برتر با کامبک دیدنی سیرجانی‌ها و نتیجه تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت.

آنطور که منابع خبری اطلاع‌رسانی کردند، مارینوس اوزونیدیس سرمربی گل‌گهر سیرجان باتوجه به حساسیت‌های بالای این بازی، از سفر یونان بازگشته، در این رقابت روی نیمکت گل‌گهر خواهد نشست و تیم خود را همراهی می‌کند.

بازی تیم‌های فوتبال ۲ نماینده استان کرمان در رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور یعنی گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان از ساعت ۱۵ روز جمعه در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha