نخبگان و بزرگان به خلوت شدن محاکم قضایی کرمانشاه کمک کنند

قصرشرین- ایرنا- سرپرست محاکم تجدید نظر دادگستری کرمانشاه گفت: ۷۰ درصد پرونده های ورودی به محاکم قضایی شهرستان‌های این استان، پرونده های ساده‌ای هستند که با ورود بزرگان و نخبگان منجر به سازش و خلوت شدن محاکم قضایی می شود و با این روند مقابله با جرایم سنگین و خشن را بهبود می بخشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن نریمانی روز پنجشنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس دادگستری سرپل ذهاب در این شهرستان، افزود: وظیفه حسن و اجرای قانون با این گستردگی امکانپذیر نیست مگر اینکه سایر دستگاه ها ضمن اجرای وظایف خود همراه و همدل با دستگاه قضایی باشند و در کنار آن نیز از ظرفیت بزرگ مردمی به کارگیری شود.

وی اظهار کرد: امروز پرونده های متعددی در محاکم قضایی مفتوح و در حال رسیدگی و روز به روز در حال افزایش است که دستگاه قضایی بدون همراهی سایر قوا و مردم برای رسیدن به اهدافش با مشکل مواجه خواهد شد.

سرپرست محاکم تجدید نظر دادگستری استان کرمانشاه گفت: سرپل ذهاب مردمانی باغیرت و باشرف دارد که با وجود قومیت های مختلف سال‌ها کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند و به طور قطع در این شهرستان امکان حل و فصل پرونده ها بااستفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین وجود دارد.

نریمانی ادامه داد: از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و دادستان شهرستان بخاطر کشف پرونده اخیر فساد شهرداری سرپل ذهاب قدردانی و اعلام می کنم وابستگی افراد به این طرف و آن طرف نمی تواند دست دستگاه قضا را برای مقابله به هر نوع فسادی ببندد.

او اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا تاثیر گذار است و ما به آسانی به اینجا نرسیده ایم که هرکسی بخواهد به بیت المال خیانت کند.

او گفت: اکثریت مردم سرپل‌ذهاب آزاده و جانباز و ایثارگر و از خانواده های معظم شهدا هستند و اگر دستگاه قضایی هم بخواهد کوتاهی کند به طور قطع این مردم غیور و باشرف شهرستان اجازه نخواهند داد.

وی ادامه داد: از روحانیون و بزرگان و معتمدین اهل حق و اهل سنت انتظار دارم که در حل و فصل پرونده های ساده به دستگاه قضایی کمک کنند.

سرپرست محاکم تجدید نظر دادگستری استان کرمانشاه گفت: در اغتشاشات سال گذشته در سرپل‌ذهاب موردی وجود نداشت که نشان‌دهنده ایمان و تدین و اخلاص و ولایت مداری و انقلابی بودن مردم سرپل‌ذهاب است از این رو باید دست این مردم را بوسید که باوجود شرایط بد اقتصادی اینگونه پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند و باید به این مردم خدمت شایسته کرد.

او گفت: سند طرح تحول در دادگستری ها در حال اجرا است که تحت نظر رئیس قوه قضائیه و با توجه به معنویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرایی می شود.

نریمانی افزود: دیدارهای مردمی هم در شهرستان ها و هم در مرکز استان کرمانشاه در دستور کار است تا مردم گزارش های خود را به اطلاع مسئولین قضایی برسانند.

رسول کریمی رئیس جدید دادگستری سرپل ذهاب نیز با تاکید بر مردمی بودن اقدام های دستگاه قضایی، گفت: در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری اعلام می کنم که حمایت کامل خود را از مجموعه نظامی و انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی اعلام می دارم و دادگستری شهرستان همیشه پشتیبان مراجع امنیتی و انتظامی خواهد بود.

محمد حسین حیدری رییس سابق دادگستری سرپل ذهاب نیز گفت: مردم انقلابی و ولایت مدار سرپل‌ذهاب آزمون بزرگ وفاداری خود به انقلاب را در اغتشاشات سال گذشته به وضوح ثابت کردند و من افتخار می کنم که نوکر این مردم بوده ام.
فرماندار سرپل‌ذهاب نیز با درود به روان شهدا و با محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم غاصب، کودک کش و خونخوار صهیونیستی، گفت: در برابر مردم سرپل‌ذهاب که حماسه ای بی نظیر را در سیزدهم آبان‌ماه امسال خلق کردند سر تعظیم فرود می آورم.

صدراله بابلی افزود: کشف موضوع، کشف جرم، کشف حکم و اجرای آن کار هرکسی نیست و شوراهای حل اختلاف و دفاتر صلح یاران در مناطق مختلف به کمک دستگاه قضایی آمده تا ورود پرونده ها به محاکم قضایی را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: دفاع از حقوق آحاد جامعه بدون هرگونه اغماض و تمایزی، فراهم سازی امنیت در بخش های مختلف اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی از وظایف مهم دستگاه قضایی است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: ورود دادستان و دستگاه امنیتی و اطلاعاتی این شهرستان در موضوع اخیر فساد شهرداری قابل ستایش است و مردم بدانند که این هوشیاری همواره در دستگاه های امنیتی و قضایی وجود دارد.

بابلی افزود:سرپل ذهاب در زمان جنگ یکبار ویران شد و در زلزله نیز برای بار دوم ویرانی بسیاری در شهرستان ایجاد شد که نیاز است باتوجه به تاکید و نگاه ویژه رهبری بیشتر در این شهرستان کار شود.

نخبگان و بزرگان به خلوت شدن محاکم قضایی کرمانشاه کمک کنند

بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان های اداری مساجد و مراکز فرهنگی نیاز است

فرماندار سرپل ذهاب گفت: متاسفانه بودجه ردیف ۱۲ را باتوجه به اعلام پایان بازسازی زلزله در دولت گذشته قطع کردند و امروز برای تکمیل ساختمان های اداری، مساجد ومراکز فرهنگی بیش از ۲۰هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که استاندار کرمانشاه در حال پیگیری و اخذ اعتبارات هستند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به سرپل‌ذهاب برای طرح سامانه گرمسیری داشتند و با دستور مقام معظم رهبری اعتبار بسیار خوبی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده بودند و اخیرا نیز برای تکمیل این طرح ملی مبلغ دیگری را اختصاص دادند که قابل ستایش است.

نخبگان و بزرگان به خلوت شدن محاکم قضایی کرمانشاه کمک کنند

درپایان با قدردانی از زحمات محمد حسین حیدری رییس سابق دادگستری سرپل ذهاب، رسول کریمی به عنوان رییس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha