استاندار: چهار محال و بختیاری به کارگاه عمرانی تبدیل شده است

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به رویکرد دولت مردمی سیزدهم در سرعت بخشی روند اجرای طرح‌ها، امروز این استان به کارگاهی عمرانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور افزود: بهره برداری و اجرای برخی پروژه‌های عمرانی از جمله آبرسانی که باید در مدت ۲ تا سه سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت با کار و روحیه جهادی در مدت کوتاه‌تری در این استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش بادام در چهار محال و بختیاری اظهارکرد: ایجاد زنجیره ارزش راهبردی بادام از کارهای ارزشمندی است که در استان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: امروز با ایجاد زنجیره ارزش بادام از خام فروشی جلوگیری و زمینه تولید محصولات فرآوری شده در استان فراهم شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش می‌شود محصول بادام به جای تک محصولی و خام‌فروشی در قالب زنجیره ارزش و فرآوری به کشورهای دیگر صادر شود که این موجب ایجاد اشتغال و ارزآوری می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تن بادام در استان تولید می‌شود، افزود: ایران رتبه سوم تولید بادام را دارد اما در بخش صادرات این کشور رتبه ۱۴ را دارا است و پنج دهم درصد صادرات بادام دنیا را به خود اختصاص داده است.

حیدری اضافه کرد: ۹۰ درصد انرژی کشور در بخش تولید بادام و تنها ۱۰ درصد به بازاریابی و صادرات توجه می‌شود که با قرار گرفتن این محصول در زنجیره ارزش ضمن فرآوری مشکلات بخش صادرات این محصول برطرف می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در این دولت از رتبه دوم به دهم رسید که نشان می‌دهد اگر اراده شود، می‌توان گره‌های قدیمی را باز کرد.

حیدری افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی، جهاد آبرسانی و برطرف کردن مشکل ۲۰۰ روستایی که با تانکر آبرسانی می‌شود، تسطیح و آسفالت بخش قابل توجهی از جاده‌های روستایی، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی گلخانه‌ها، اضافه شدن اعتبارات ماده ۵۶ و تهاتر نفت به اعتبارات سازمان مدیریت، منابع درآمدی استان و وارد شدن بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به استان را از جمله مهمترین گام‌های برداشته شده در استان عنوان کرد.

وی با اشاره به روند توسعه زیرساختی چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع عادلانه اعتبارات با اولویت مناطق محروم از سیاست دولت سیزدهم است و تاکنون به خوبی این سیاست در مناطق مختلف کشور به خصوص این استان عملیاتی شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تلاش دولت سیزدهم همواره در خصوص برطرف کردن ناترازی‌ها است که تلاش شده این کار به نحو احسن انجام شود.

وی با اشاره به روند پیگیری مصوبه‌های هیات دولت برای استان گفت: دولت مردمی سیزدهم در مدت ۲ سال گذشته تاکنون ۱۱ مصوبه ویژه برای این استان داشته است که بیانگر توجه این دولت به استان است.

حیدری افزود: چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است و امید می‌رود در ادامه نیز با جذب اعتبارات و تکمیل طرح‌ها، مردم طعم شیرین خدمت را بیش از گذشته احساس کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام اقدامات شاخص در این دولت گفت: در همه بحران‌ها از جمله موضوع بحران‌های سال گذشته، تمام کشور به دستور وزیر کشور برای کمک به استان بسیج شد.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور در سفر یک روزه خود به چهارمحال و بختیاری از طرح‌های آب‌رسانی استان بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha