آمریکا: وقفه ۴ ساعته روزانه در جنگ حماس و اسرائیل نتیجه دیپلماسی است

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به تلاش سایر کشورها برای توقف درگیری ها میان گروههای مقاومت فلسطین و اسرائیل ادعا کرد: وقفه ۴ ساعته روزانه در جنگ، نتیجه دیپلماسی مستقیم رئیس جمهور، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا است.

به گزارش ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره وقفه روزانه ۴ ساعته در جنک که پیش از این جان کربی مقام شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد، افزود: این وقفه ۴ ساعته در جنگ نتیجه دیپلماسی مستقیم رییس‌جمهور، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا است. این وقفه برای جابجایی غیر نظامیان و همچنین آزادی گروگان ها نیاز است و ما امیدوارم ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: این وقفه به غیرنظامیان اجازه می‌دهد تا مناطق جنگی را ترک کنند، کمک‌ها ارسال شود و گروگان‌ها آزاد شوند. دو کریدور بشردوستانه وجود خواهد داشت که به ساکنان غزه اجازه می دهد از مناطق جنگی در شمال غزه خارج شوند.

پاتل با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم شرایط را برای آزادی تعدادی از گروگان ها فراهم کنیم، گفت: اکنون گذرگاه رفح باز است تا جریان کمک‌ها ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کرد:  اسرائیل هر روز یک «وقفه» ۴ ساعته حملات را اجرایی خواهد کرد. اسرائیل به ما گفته است که در طول این ۴ ساعت که از امروز آغاز می شود، حملاتی در این مناطق نخواهد بود.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: ایالات متحده آمریکا همچنان در این لحظه از آتش بس در غزه حمایت نمی کند.

این مقام کاخ سفید گفت ایالات متحده آمریکا از این تحول استقبال می کند و «وقفه ها» را اقدامی در مسیر صحیح می داند.

 جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا که تا کنون با ایده آتش‌بس مخالفت کرده است، روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظرش درباره احتمال آتش بس چیست؟ گفت: «هیچ امکانی وجود ندارد.»

گروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا  از تل آویو به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha