اعتراض صدها تن از کادر درمان انگلیس به صهیونیست‌ها؛ حمله به مراکز درمانی غزه را متوقف کنید

لندن- ایرنا- صدها تن از کارکنان کادر درمان انگلیس پنجشنبه شب برای اعلام همبستگی با مردم غزه و محکومیت بمباران مراکز درمانی این منطقه توسط رژیم صهیونیستی، مقابل ساختمان وزارت بهداشت و درمان عمومی انگلیس تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار توقف حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مراکز درمانی غزه شدند.

به گزارش ایرنا، افراد حاضر در اعتراض به کشتار بیش از ۱۸۰ پزشک و پرستار فلسطینی، حمله به مراکز درمانی، بمباران بی‌رویه غیرنظامیان و جلوگیری از ورود اقلام ضروری بشردوستانه به غزه را محکوم و خواستار برقراری آتش‌بس فوری در این منطقه شدند.

آن‌ها با اهتزاز پرچم فلسطین و سردادن شعارهایی بر لزوم پایان دادن به حمایت‌های تمام قد دولت لندن از رژیم صهیونیستی و توقف کشتار فلسطینیان تاکید کردند.

«مشعل افتخار» یک روانپزشک انگلیسی به ایرنا، گفت: «من به عنوان یک پزشک، آموزش دیده‌ام تا به علت اصلی یک بیماری توجه کنم. من از دولت می‌خواهم که به علت اصلی خشونت در غزه که اشغال‌گری است، رسیدگی و توجه کند.»

وی با بیان اینکه «تماشای بمباران بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشکی در غزه طی چند هفته اخیر بسیار ناراحت کننده است»، افزود: «من در برابر این وقایع نمی‌توانم ساکت باشم.» این پزشک انگلیسی تصریح کرد: «ما به آتش‌بس، تحریم تسلیحاتی اسرائیل که در حال نسل‌کشی فلسطینیان است و پایان اشغال‌گری نیاز فوری داریم»

این درحالیست که رژیم صهیونیستی با وجود درخواست سازمان ملل متحد و محافل حقوق بشری برای برقراری آتش‌بس در غزه، همچنان بر حملات خود علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش مدعی شد، نظامیان صهیونیست تا بازگرداندن اسرای این رژیم به حملات علیه غزه ادامه خواهند. یوآو گالانت ادعا کرد که درحال حاضر توقف جنگ در دستور کار این رژیم نیست.

بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون ۱۰ هزار و ۵۶۹ شهروند فلسطینی طی ۳۴ روز گذشته بر اثر حملات ددمشنانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شده‌اند که از این تعداد ۴۳۲۴ نفر کودک و ۲۸۲۳ نفر نیز زن هستند.

حامیان فلسطین تاکنون چندین تظاهرات گسترده در انگلیس برگزار کرده‌ و ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرده‌اند.

شنبه هفته پیش طبق آمارها نیم میلیون فعال ضد صهیونیستی در خیابان‌های لندن راهپیمایی کرده و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. این هفته نیز بر اساس گزارش‌ها افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در میدان ترافلگار تجمع و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کردند.

آن‌ها قصد دارند تا روز شنبه آتی نیز در بزرگترین پارک لندن موسوم به «هاید پارک» تجمع و به سمت سفارت ایالات متحده راهپیمایی کنند. پیش‌بینی‌ها حاکی است که شمار شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی رکورد راهپیمایی‌های چند هفته اخیر را بشکند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha