بهسازی و اجرای روکش آسفالت در ۵۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان گرمی

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان گرمی بهسازی و روکش آسفالت اجرا شد.

کلیم‌الله وثوقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای امسال ۵۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان گرمی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بهسازی و روکش آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: علاوه براین هم‌اکنون در محور اصلی گرمی به رضی هم عملیات بهسازی و روکش آسفالت در سه قطعه در دست اجراست و تلاش می‌کنیم در فرصت باقی‌مانده به شروع سرما این پروژه را به اتمام برسانیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت در محور گرمی به موران گفت: با اجرای این پروژه اهالی ۶۲ روستا و یک شهر در این منطقه از جاده مناسب و با کیفیت برخوردار می‌شوند.

وثوقی خاطرنشان کرد: ۱۷ کیلومتر از این مسیر بهسازی و روکش آسفالت اجرا می‌شود که در قطعات اول و دوم آن به طول ۱۲ کیلومتر بالغ بر هفت هزار تن آسفالت پخش شده است.

وی همچنین گفت: ۶۵ درصد از راه‌های شهرستان گرمی آسفالت مناسب دارد و با وجود محدودیت‌های موجود تمام تلاش ما ارتقای کیفیت راه‌های شهرستان و استان است.

به گفته حسین مولایی ، فرماندار گرمی مغان ، امسال از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در اختیار شهرستان گرمی ، ۲۰۰ میلیارد ریال در بخش راه‌های این شهرستان هزینه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در عین حال گفت: با توجه به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره قیر رایگان اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آسفالت با چالش مواجه شده است و امیدواریم در این خصوص تدابیری اتخاذ شود.

وثوقی یادآور شد: عدم تخصیص قیر به پروژه‌هایی که زیرسازی شده است باعث تخریب این پروژه‌ها در زمان بارندگی شده و هزینه دوباره‌ای به بیت‌المال وارد می‌کند.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha