۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85286358
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مهم‌ترین دستاورد مقاومت فلسطین از ۳۵ روز نبرد از نگاه نامزد ریاست جمهوری لبنان

تهران-ایرنا- رهبر جریان «المرده» و نامزد تصدی پست ریاست جمهوری لبنان در سخنانی فروریختن «افسانه قدرت» ادعایی رژیم صهیونیستی را مهم‌ترین دستاورد مقاومت فلسطین از ۳۵ روز نبرد عملیات «طوفان الاقصی» ارزیابی کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری العهد، «سلیمان فرنجیه» رهبر جریان «المرده» و نامزد تصدی پست ریاست جمهوری لبنان در این باره اظهار داشت: افسانه قدرت اسرائیل فرو ریخت و این مهم‌ترین دستاوردی بود که مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر به دست آورد و رژیم اسرائیل اکنون قادر به انجام یک جنگ گسترده نیست.

فرنجیه درباره ورود ناوهای آمریکایی به منطقه نیز گفت: ورود آمریکایی‌ها به همراه ناوهای هواپیمابر نه به خاطر حمایت از آن دسته از کشورهایی است که مخفیانه از اسرائیل حمایت می‌کنند، بلکه برای ترس و نگرانی نسبت به سرنوشت خود اسرائیل است، چون این موضوع بر رهبری آنها تأثیر گذاشته است.

وی با تشبیه آنچه امروز در حال رخ دادن است با تقریبا حوادث سال ۲۰۰۶، تاکید کرد: اسرائیل در چشم مردم جهان مرتکب جنایات جنگی می‌شود و باید بهای آن را بپردازد و یکی از هزینه هایی که این رژیم باید پرداخت کند؛ به رسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین است ؛ چراکه آنها حق بازپس گیری سرزمین و خانه خود را دارند.

فرنجیه ادامه داد: زمانی که آمریکا از افغانستان خارج شد این آمریکا نبود که شکست خورد، بلکه افغانستانی‌هایی شکست خوردند که به واشنگتن تکیه کرده بودند؛ بنابراین کسانی شکست می‌خورند که به آمریکا تکیه می‌کنند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع صهیونیست ها عاصب آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در غزه، ده‌ها نفر از مردم نوار غزه در پی تعطیلی کامل زندگی در این باریکه، بیمارستان الشفاء را در جستجوی رفع نیازهای اولیه زندگی ترک می‌کنند و بسیاری از خودروها، هدف مستقیم بمباران رژیم صهیونیستی قرار دارند.

هیچ کالای اساسی و ضروری اجازه ورود و خروج به نوار غزه را ندارد و مردم این شهر نیز متکی به ذخایر استراتژیکی هستند که با توجه به فشار شدید اشغالگران، در آستانه اتمام است.

این شرایط بیانگر آن است که تجاوزهای رژیم اسرائیل به نوار غزه فاجعه بزرگی را رقم زده و این باریکه را به یک منطقه ویران شده تبدیل کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha