۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85286426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: ۱۹۰ مدرسه خراسان شمالی ۲ نوبته است

۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85286426
نماینده مجلس: ۱۹۰ مدرسه خراسان شمالی ۲ نوبته است

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ هزار و ۲۰ مدرسه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد؛ ۱۹۰ مدرسه ۲ نوبته است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد پاکمهر روز جمعه در آیین افتتاح دبستان ابوریحان بیرونی بجنورد که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی جزو استان هایی است که بیشترین آمار مدارس ۲ نوبتی به لحاظ تناسب جمعیتی دارد که بی تردید آسیب هایی در حوزه آموزش ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: برخی شهرستان های استان همچنان از لحاظ فضای آموزشی پایین تر از میانگین کشوری هستند و این امر نیازمند حمایت نیکوکاران مدرسه ساز است.

پاکمهر ادامه داد: همچنین در برخی شهرستان های استان، دانش آموزان از امکانات ورزشی همچون استخر محروم هستند که دولت باید نگاه ویژه ای برای رفع این محرومیت ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان در کلاس های درس باید کمتر از ۴۰ نفر باشد، گفت: تراکم دانش آموزان خراسان شمالی در کلاس درس بیش از ۴۰ نفر است.

پاکمهر با اشاره به تکمیل طرح های آموزشی از محل اعتبارات سفر رهبری، یادآور شد: اگر ۱۷۷ طرح آموزشی از محل مصوبات سفر رهبری در خراسان شمالی تکمیل نمی شد همچنان شاهد محرومیت های زیادی در حوزه های آموزش و پرورش استان بودیم.

رتبه بندی معلمان اقدام ماندگار دولت

دیگر نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رتبه بندی معلمان از اقدامات ماندگار دولت و مجلس انقلابی است که بی تردید نقش ویژه ای در افزایش انگیزه معلمان خواهد داشت.

محمد وحیدی افزود: اجرای طرح رتبه بندی معلمان سبب شد تا کام معلمان شیرین شود اما مشکلاتی در اجرا نیز وجود داشت که باید به آن سریع تر رسیدگی شود.

وحیدی با تاکید بر تکریم خیران مدرسه ساز، گفت: خیران مدرسه ساز، سرمایه گذاران فرهنگی کشور هستند که اقدامات آنها در حوزه آموزش شایسته بهترین تقدیرها است.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در این استان برخورد برخی مدیران موجب دلگیری خیران مدرسه ساز شده  باید از آنان دلجویی شود زیرا که ارزش کار خیران کمتر از تعلیم و تربیت نیست.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و افتتاح چند طرح آموزشی و ورزشی از برنامه های سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه به خراسان شمالی است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند.

استان خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت به مرکزیت شهرستان بجنورد در شمال شرق ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha