۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85286450
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

جبهه مقاومت و ملت فلسطین از مردم ایران و انقلاب اسلامی الگو گرفتند

رشت _ ایرنا _ امام جمعه رشت با اشاره به جنایات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی گفت: جنایات این رژیم دل هر انسانی را به درد می آورد، اما ملت فلسطین از انقلاب اسلامی و ایستادگی مردم آزاده ایران الگو گرفته اند و در مقابل این جنایات می ایستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد:جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن با الگوپذیری از ملت ایران ، پیروز شدند و دریافته اند و تصمیم دارند تا ریشه رژیم وحشی، خون آشام و گرگ صفت صهیونیستی را بخشکانند.

وی عنوان کرد: جوانان فلسطینی به این باور رسیده‌اند که جبهه مقاومت با الگوپذیری از ایران، پیروز شدند و اینک آنان باید با اراده و ایمان خود بر این رژیم منحوس پیروز شوند.

وی با بیان اینکه جنایات این رژیم دل هر انسانی را به درد می آورد، عنوان کرد: امروز مردم اقصی نقاط دنیا به حمایت از مظلومان فلسطین برخاسته و جنایات این رژیم جعلی را محکوم کرده‌ و می کنند و آنگونه که مردمان کشورهایی چون آمریکا و انگلیس هم به حمایت از این ملت مظلوم برخاسته اند.

وی با بیان اینکه کمک به مردم مظلوم فلسطین وظیفه مسلمانی ماست، گفت: امروز دنیا بر مظلومیت فلسطین و جنایت رژیم صهیونیستی اذعان کرده و مرم جهان به دفاع از مردم فلسطین به پا خواسته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به ۱۹ آبان به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب "ما به سوء استفاده از دانش مانند آنکه غرب کرده توصیه نمی کنیم اما موکدا به نیاز کشور و جوشاندن چشمه دانش در میان خود اصرار می ورزیم" بر این اساس علم باید در خدمت صلح و توسعه باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به سوء استفاده از علم در کشورهای ظالم و با بیان اینکه امروز این دانش بلای جان بشر شده است، خاطر نشان کرد: بمب هایی که صهیونیست ها بر سر مردم مظلوم غزه ریخته اند ۲ برابر بمب های است که ایالات متحده بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی ریخت و چهار برابر جنگ ویتنام است، گفت: آمریکا با چهار مولفه جنایتکارانه فتنه‌انگیزی، جنگ‌افروزی و اختلاف‌افکنی میان ملل و بحران‌سازی در دنیا ادامه حیات می‌دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم آمریکا نیز از جنایات حکومتشان علیه بشریت به ستوه آمده اند، افزود: آمریکا به مردم خودش هم ظلم کرده و بی‌توجه به خواسته آنان به جنایات علیه بشریت ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد: هزینه ای که ایالات متحده در جنگ غزه در یک ماه و چند روز اخیر متحمل شده چهار برابر هزینه در جنگ ویتنام است.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: در این دنیای پر از ظلم که مردم مظلوم فلسطین زیر بمباران رژیمی متوحش شهید می شوند سران برخی از کشورهای اسلامی منافقانه عمل می کنند به طوری که از سویی حمایت کرده و از طرفی به کشور غاصب صهیونیسم سوخت صادر می کنند.

امام جمعه رشت خاطر نشان کرد: حداقل کاری که این کشورهای اسلامی باید انجام دهند آن است که حداقل صادرات و واردات کالا را به رژیم غاصب اسرائیل نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه جنگ در غزه در عین حال که نبرد بمب، موشک و خمپاره است جنگ اراده هاست، افزود: حرکت طوفان الاقصی، قیام و حرکت ایرانی، لبنانی و یمنی نیست، بلکه برخی از جوانان غزه و فلسطین از جنایات ۷۵ ساله و ۲ دهه اخیر به ستوه آمده اند.

آیت الله فلاحتی همچنین با تشریح خصوصیات حرکت جوانان و مبارزان فلسطینی اظهار کرد: این جوانان تنها در عرصه بازدارندگی تلاش نمی کنند. جبهه مقاومت در کنار لبنان به جوانان غزه آموختند که در صورت مقاومت و حضور در میدان حتما دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در جبهه مقاومت امید به آینده روشن است، بیان کرد: امید آنان به پیروزی جبهه غزه و مقاومت و نابودی سریعتر اسرائیل غاصب است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به فرارسیدن بیستم آبان سالروز شهادت پدر موشکی شهید حاج حسن تهرانی مقدم اضافه کرد: این شهید گرانقدر جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha