امامان جمعه استان تهران:جنایات اسرائیل مردم جهان را به اعتراض کشاند

تهران - ایرنا - ائمه جماعات شهرستانهای استان تهران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر حاج حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران اسلامی گفتند: حمایت آمریکا از رژیم کودک کش اسرائیل تداوم کشتار جنایتکارانه صهیونیستها را باعث شده و از سوی دیگر مردم آزاده خواه جهان علیه این اقدامات وحشیانه معترض هستند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، ائمه جمعه و جماعات شهرستان های استان تهران در خطبه های این هفته خود اعلام کردند امروز رژیم اسرائیل با میدان داری آمریکا به این کشتار وقیحانه دست زده و مردم آزادی خواه جهان حتی در خود آمریکا صدای حمایت از مظلوم را سر می دهند.

امامان جمعه شهرستانهای تهران تاکید کردند : آمریکا به دنبال تنفس مصنوعی دادن به رژیم کودک کش اسرائیل که در حال نابودی است می باشد . امروز شعار مرگ بر آمریکا تبدیل به یک شعار مشترک در جمع مردم جهان شده است و نقاب خونخواری و استکبار از چهره آمریکا و اسرائیل چیده شد.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

بیش از ۴هزار کودک در غزه به شهادت رسیدند

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه پاکدشت در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد آسمانی شدن شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران اظهارداشت: شهید مقدم به همراه همرزمان شهیدش در ۲۰آبان سال ۱۳۹۰ و در پادگان نظامی به دلیل انفجار زاقه مهمات به فیض شهادت نائل شدند.

امامان جمعه استان تهران:جنایات اسرائیل مردم جهان را به اعتراض کشاند

وی افزود: رهبری در وصف شهید تهرانی مقدم در ذیل پیام شهادت و حتی در دیدار با وی فرمودند ایشان سردار عالی قدر، دانشمند برجسته، پارسای بی ادعا، شخصیتی با عزم راسخ و با نگاه به افق های بلند هستند.

جوکار با اشاره به اهمیت درک جایگاه شهدای اقتدار تصریح کرد: شهید مقدم پدر موشکی ایران و پرچم دار خودکفایی در ایران است و اگر امروز ایران اسلامی دارای بازدارندگی و دست برتر در جهان است بواسطه تلاش های شبانه روزی این شهید و همرزمانشان است و از کسانی که برای ارتقای قوت و اقتدار و رشد بازدارندگی تلاش ایران اسلامی می کنند تشکر می کنیم.

جوکار با اشاره به تحولات منطقه و بویژه غزه با تاکید بر میدان داری آمریکا برای کشتار بی گناهان ابراز کرد: کشتار وحشیانه ی که در غزه ظرف ۳۰ و اندی روز رخ داده و در حال انجام است قلب هر انسان دارای فطرت بیدار را به درد می اورد، در این ۳۰ و اندی روز بیش از ۴هزار و ۸۰۰کودک، ۲هزار و ۶۰۰ زن به شهادت رسیدند، ۲۶هزار نفر مجروح و ۲هزار و ۶۰۰ و ۶۰نفر مفقودالاثر هستند که از این تعداد هزار و ۲۰۰ نفر کودک هستند که معلوم نیست کجا هستند.

خطیب نمازجمعه پاکدشت اضافه کرد: تاکنون در غزه ۲۲۰ هزار خانه، ۱۱۲ مسجد، ۱۵مرکز بهداشتی و درمانی، ۵۱کلینیک، ۱۵۰ آمبولانس، ۱۶بیمارستان و ۳۸مدرسه بصورت کامل تخریب و تعطیل شدند. ۱۵۷ نفر از کادر درمان و خبرنگار شهید شدند این آماری است که به دست آمده و احتمالا این امار بیشتر از این خواهد بود. این وضعیت در حالی رخ می دهد که مصر رود نیل را دارد و مردم غزه تشنه هستند کشورهای عربی نفت دارند و آمبولانس ها و بیمارستانها به دلیل نبود سوخت تعطیل و از کار افتاده اند و تعداد شهدا در حال افزایش است.

امام جمعه شهرستان پردیس :طوفان الاقصی قدرت‌های استکباری را به زانو درآورده است

حجت الاسلام سید حسین حسینی با بیان اینکه طوفان الاقصی قدرت‌های استکباری را به زانو درآورده است ، توضیح داد: توانمندی جبهه مقاومت در جنگ غزه، و قدرت میدانی، اطلاعاتی و رصدگری مقاومت منحصربه‌فرد که تمام تعادل و محاسبات دشمن را برهم زده و پایان جنگ و پیروزی حماس در غزه را می توان به عنوان خطوط قرمز بیان کرد که قدرتهای استکباری را به زانو در آورده است.

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم ، اظهار داشت: روز ۲۱ آبان ماه، سالروز شهادت شهدای جهاد خودکفایی است،پرچمدار این قافله شهیدان، سردار مخلص اسلام، حاج حسن طهرانی مقدم بود، این سردار دانشمند و متقی مجهول القدر که پدر اقتدار موشکی ایران است و مقام رهبری درباره این شهید فرمودند: شهید طهرانی مقدم سراپا اخلاص بود.

وی ادامه داد: نماز جمعه، پایگاه و پناهگاه مردمی است ما هم در نماز جمعه سعی کردیم در این مسیر پیش برویم و مطالبات مردم و مسائل و مشکلات شهرستان را مطرح و مطالبه‌گری داشته باشیم و صدای مردم را به گوش مسئولین برسانیم و حتی خدمات و زحماتی که مسئولین در سایه انقلاب و ولایت به مردم انجام می‌دهند را به گوش مردم برسانیم.

خطیب نماز جمعه دماوند: برای خودکفایی مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی را تقویت کنیم

امامان جمعه استان تهران:جنایات اسرائیل مردم جهان را به اعتراض کشاند

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی خطیب نماز جمعه دماوند گفت: ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و این روز را گرامی می‌داریم و از همه تلاشگران عرصه کتاب تشکر می‌کنیم.

وی افزود: جوانان و نوجوانان و همه اقشار جامعه باید خود را با خواندن و بالا بردن آگاهی‌های مفید انس دهند و برای مطالعه شوق داشته باشند.کسب دانش و کتابخوانی می‌تواند ما را در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بالا ببرد و دین و دنیای ما را آباد کند.

این مقام مسئول ادامه داد: ما اگر بخواهیم استقلال پیدا کنیم و خودکفا بشویم، باید مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی را تقویت کنیم و خواندن کتاب مقدمه پیشرفت و رشد ماست‌.

وی گفت: از شهرداران و دهیارانی که از نویسندگان و از چاپ و نشر کتاب پشتیبانی مالی می‌کنند، سپاسگزاری می‌کنیم.فضای بصری شهرها و روستاها باید همراه با انتقال مفاهیم ارزشی و محتوای آموزنده باشد و تبلیغ برای کتاب و کتابخوانی از مصادیق آن است.

امام جمعه دماوند گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی در آموزش و پرورش در طول سال و تشویق دانش آموزان به کتاب خواندن، از راه‌های مفید ترویج کتابخوانی است.باید کتابخوانی را در قالب‌های هنری، شعر و خط و نقاشی و سرود و تئاتر و عکس و فیلم بیشتر ترویج کنیم و در این زمینه منتظر تولید محتوایی هنرمندان دماوندی هستیم.

خطیب جمعه دماوند از مدیریت محترم آموزش و پرورش و مدیران مدارس و معلمان محترم و دانش‌آموزان گرامی و اقشار مختلف مردم بابت شرکت در راهپیمایی ضد استکباری ۱۳ آبان تشکر کرد و گفت: همه ما باید از آموزش و پرورش حمایت کنیم و باید آنها را تقویت و پشتیبانی کنیم ‌و این کار یک صدقه جاریه است و کسی حق ندارد آموزش و پرورش را تضعیف کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم ارزش‌های اخلاقی در جامعه رواج پیدا کند باید به آموزش و پرورش اهمیت بدهیم؛ اگر می‌خواهیم آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی کم شود، باید به مدرسه و کلاس درس بیشتر اهمیت بدهیم.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: رشد همه جانبه کشور به تعالی و ارتقای آموزش و پرورش بستگی دارد و آینده کشور در دست دانش آموزان است.معلمان باید در کلاس‌های درس علاوه بر تدریس و آموزش کتب درسی، تدریس ادب و اخلاق اسلامی و پرورش معنوی دانش آموزان را هم مد نظر داشته باشند.

سکوت حاکمان کشورهای اسلامی در برابر اسرائیل خیانت به بشریت است

امامان جمعه استان تهران:جنایات اسرائیل مردم جهان را به اعتراض کشاند

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: سکوت حاکمان کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، خیانت به بشریت است.

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه ورامین با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه گفت: استمرار جنایات رژیم اشغالگر قدس خشم جهانیان را برانگیخته و در کشورهای اروپایی حتی خود آمریکا نیز فریاد ملت‌ها را بلند کرده است ولی همچنان مجامع به ظاهر مدافع حقوق بشر، در برابر این نسل کشی سکوت اختیار کرده اند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که مردم سراسر جهان از این جنایات و نسل کشی‌ها بسیار خشمگین هستند، سکوت، سستی و بی عملی حکام کشورهای اسلامی در برابر این جنایات قابل قبول نیست و در اصل خیانت به بشریت است.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: صهیونیست‌ها بدترین و شرورترین افراد دنیا هستند، کسانی که خود را فرزندانو دوستان خدا می دانستند، امروز دچار عذاب و عقوبت الهی و خشم ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان شده اند.

قدوسی نژاد با اشاره به فرارسیدن ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی و روز بزرگداشت علامه طباطبایی گفت: توجه به اهمیت کتاب خوانی، آن هم کتاب‌های مفید و آموزنده و کتب مربوط به شهدا و خاطرات دوران دفاع مقدس بسیار آموزنده است.

امام جمعه قرچک:مقاومت تنها راهبرد ایران در مقابله با استکبار جهانی است

 امام جمعه شهرستان قرچک گفت: مقاومت تنها راهبرد و موضع ایران اسلامی در مقابله با سیاست‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست، سیاستی که محصول قدرت حاصل از خون شهداست.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه های این هفته نماز جمعه قرچک که با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور اقامه شد اظهارداشت: امروز نظام تک بعدی دنیا محکوم به شکست است و ایران اسلامی پرچمدار نظم نوین جهانی و تشکیل دهنده تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: امروز جهانیان با وجود تمامی جنایات و نسل کشی رژیم کودک کش اسرائیل، شاهد شکست نظام استکبار هستند، غزه امروز به خط مقدم جبهه مقاومت تبدیل شده است، اقتداری که بخش کوچکی از آن در چریان عملیات طوفان الاقصی نمایان شد و هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر قدس را نابود کرد.

وی تصریح کرد: امروز با مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه، افسانه بازدارندگی اسرائیل را در هم شکست ، نقشه کشاندن جنگ به خارج از سرزمین های اشغالی را خنثی کرد و دیگر تبلیغات رسانه ای نیز نمی تواند باعث شود تا همگان از اقتدار پوشالی و خودساخته به دروغ این رژیم غاصب هراسی به دل راه دهند.

اسماعیلی تأکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکاران جنگی جهان در نزد و نظر ملتهای جهان شناخته شدند و زندگی در سرزمین های اشغالی، برای صهیونیست ها آسان نخواهد بود.

امام جمعه قرچک همچنین با اشاره به سالروز رحلت علامه طباطبایی اظهارداشت: ۲۴ آبان سالروز رحلت عالم ربانی علامه طباطبایی است، کسی که التزام علمی و عملی به اسلام ناب محمدی داشت و مودت و ولایت پذیری قلبی و عمیق به اهل بیت (ع) از خصوصیات بارز وی بود.

وی تصریح کرد:یکی از راه‌های شناخت شخصیت های بزرگ علمی و معنوی، مطالعه است، از این رو، ۲۴ آبان به نام روز کتاب، کتابخوانی و کتابداری نامگذاری شده تا مردم بیش از پیش با کتاب و کتابخوانی آشنا شوند.

اسماعیلی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید طهرانی مقدم گفت: امروز هر موشکی که از هر نیروی جبهه اسلام به سمت دشمنان اسلام شلیک می شود نماینده فکر و وجود حاج حسن تهرانی مقدم است.

مقاومت شگفت انگیز مردم فلسطین تاریخ را به نام آنان تغییر داده است

امام جمعه شهر خیرآباد ورامین گفت: مقاومت شگفت انگیز مردم فلسطین تاریخ را به نام آنان تغییر داده است .

حجت الاسلام داود محمدیاری در خطبه های این هفته خیرآباد ورامین گفت: یکی از مبانی زندگی اهل تقوا این است که همیشه نگاه به خدا دارند، امروز وقتی که ما این ها را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که این مبانی الهی در وجود جبهه مقاومت تجلی پیدا کرده است.

وی بااشاره به مقاومت مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و عزه گفت: طوفان الاقصی تجلی بزرگ اندیشه و گفتمان مقاومت است که اندیشه مقاومت مبتنی بر باورهای دینی بود که نباید این ها را فراموش کنیم.

وی تصریح کرد: مقاومت شگفت مردم مسلمان فلسطین در برابر رژیم صهیونسیتی پدیده ای مهم و تحسین برانگیزی است که در تاریخ ثبت شد که می توان آن را حرکتی مبارک در امتداد استقامت انبیاء و اوصیا الهی نگاه کرد که در وجود جبهه مقاومت وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم غزه زندگی ذلت بار را تحمل نمی کنند افزود: امروز جوانان و مردم غزه مرگ با سعادت را بر زندگی زیر چتر رژیم صهیونسیتی ترجیح می دهند و این ها باعث شد که عملیات طوفان الاقصی انجام بگیرد.

خطیب جمعه خیرآباد با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: باید امروز جوانان و نوجوانان را تشویق به امر کتاب و کتابخوانی کنیم و باید کتاب هایی را در باب جنایات رژیم صهیونسیتی بخوانند و ببینند چه ظلم و ستم هایی را در حق مردم فلسطین انجام داده اند.

حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در نماز جمعه 

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور در نماز جمعه پای درد دل مردم نشست و درباره مشکلات مردم دستوراتی را صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha