۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85286542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یاسوج: بازخوانی جنایت های آمریکا و اسرائیل در منطقه ضروری است

یاسوج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: بازخوانی جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در منطقه به ویژه نسل امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایرنا، آیت اله سید نصیر حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج، با اشاره به اینکه بشر با استفاده از علم و ساخت سلاح های جنگی غیرنظامیان غزه را به خاک و خون می کشد، اظهار داشت: دستیابی به تجهیزات و پیشرفت علمی بشر زمانی ارزشمند است که در خدمت سلامت انسان ها و صلح جهانی بکار گرفته شود.

وی تصریح کرد: بازخوانی جنایت های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در طول تاریخ علیه بسیاری از ملت های آزاده جهان به ویژه برای نسل امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

خطیب جمعه یاسوج بیان کرد: علم باید در خدمت صلح و عدالت باشد اما امروز این علم زندگی شمار زیادی از انسان های بیگناه را نابود کرده است.

وی تاکید کرد: اگر در زمان های گذشته با یک تیر یک انسان کشته می‌شد اما امروز با اشاره به یک دکمه هزاران نفر در چند دقیقه از بین می‌روند.

خطیب جمعه یاسوج بیان کرد: از چند هفته اخیر تاکنون پنج هزار کودک بی گناه فلسطینی به خاک و خون کشیده شده که این وقایع دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

آیت الله حسینی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی هم تاکید کرد: فراگیری علوم مختلف از طریق مطالعه از نیازهای بشر برای تجربه یک زندگی عزتمند است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به سالروز حماسه نوزدهم آبان ماه و شهادت ۶ تن از جوانان در حادثه خونین سال ۱۳۵۷ در مسجد جامع شهر دوگنبدان اشاره کرد و افزود: این واقعه تاریخی نماد غیرت و شجاعت جوانان کهگیلویه و بویراحمد است.

داستان این حادثه خونین تاریخی از آنجا آغاز شد که تجمع ۵۰ نفری هواداران حکومت مستبد پهلوی در نخستین ساعت‌های بامداد روز نوزدهم آبان باعث واکنش انقلابی مردم گچساران شد به طوری که با تلاش شخصیت‌های برجسته انقلابی آن زمان این شهرستان تجمع مردمی جلوی مسجد شهیدان شهر دوگنبدان شکل گرفت.

در این حادثه ده‌ها نفر از مردم انقلابی گچساران زخمی و ۶ جوان به نام های سید "نجف بلادیان" از طبقه بازاریان، "امیرحسین کیامرثی" و شهید "غریب پرویزی" از طبقه کارگر، شهید سید "مذکور پارسی" دانشجو، شهید "محمد فراشبندی" دانش آموز و شهید "حسین امینی" دانش آموز به شهادت رسیدند؛ اینها بزرگ مردانی که نام آنان هم اینک زینت بخش خیابان های اصلی شهر دوگنبدان است و آرامگاهشان در گلزار شهدای شهر دوگنبدان زیارتگاه عاشقان راه سرخ شهادت و وطن دوستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha