۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85286662
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ملت‌های عربی؛ یکصدا علیه رژیم صهیونیستی +فیلم

۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85286662
ملت‌های عربی؛ یکصدا علیه رژیم صهیونیستی +فیلم

تهران-ایرنا- همزمان با ادامه عملیات «طوفان الاقصی» و تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سی و پنجمین روز متوالی، پایتخت‌ها و شهرهای کشورهای عربی بعد از ظهر امروز شاهد برگزاری تظاهرات و تجمعات همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بودند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، وبسایت «عربی پست» در این باره اعلام کرد که شهر «امان» پایتخت اردن پس از نماز جمعه امروز صحنه حضور باشکوه شهروندان این کشور در راستای اعلام همبستگی با ساکنان نوار غزه و ملت فلسطین بود.

شهروندان اردنی با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت اعلام کردند.

معترضان اردنی همچنین جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه را محکوم کردند.

شهروندان اردنی در ادامه خواستار توقف تمامی توافقات میان دولت اردن و رژیم صهیونیستی و بازگشایی مرزهای این کشور بر روی نوار غزه با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه برای اهالی آن شدند.

شهر دوحه پایتخت قطر نیز شاهد تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین بود.

شهروندان قطری نیز پس از برگزاری نماز جمعه در مقابل مسجد «محمد بن عبد الوهاب» در دوحه تجمع کردند.

معترضان قطری با برافراشتن پرچم فلسطین حمایت خود را از ساکنان نوار غزه اعلام و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

قطری‌ها همچنین حمایت خود را از جنبش حماس اعلام کرده و خواستار ادامه عملیات شاخه نظامی آن علیه اشغالگران شدند.

تظاهرات مشابهی نیز در کشور عمان برگزار شد.

ملت لبنان نیز در میدان «القدس» در شهر «صیدا» در جنوب این کشور تظاهرات کرده و جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

این تجمع با حضور شماری از روحانیون و مقامات سیاسی لبنان برگزار شد.

شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در جریان تجمع لبنانی‌های در صیدا تاکید کرد: تمام آنچیزی که ما انجام می‌دهیم در مقابل اتفاقات غزه چیز قابل ذکری نیست.

وی تاکید کرد: از زمان حمله اتمی هیروشیما شاهد وضعیتی مشابه وضعیت امروز غزه نبوده‌ایم.

ملت یمن نیز تظاهرات مشابهی را در شهر مأرب در جنوب این کشور برگزار کردند.

ملت یمن با سر دادن شعارهایی حمایت خود از ساکنان نوار غزه را اعلام کردند.

ملت‌های عربی؛ یکصدا علیه رژیم صهیونیستی +فیلم

شهروندان یمنی همچنین تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و قتل و کشتار کودکان و زنان توسط این رژیم را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، در حالی عملیات طوفان الاقصی وارد سی و پنجمین روز خود شده که سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهر، از افزایش آمار شهدای کادر درمان این شهر تا ۱۹۵ نفر خبر داد.

«اشرف القدره» اعلام کرد: تعداد شهدای کادر پزشکی و درمان در این شهر به ۱۹۵ نفر رسیده، ۵۱ آمبولانس منهدم و ۱۲۰ موسسه بهداشتی نیز تخریب شده است، ۱۸ بیمارستان از کار افتاده و ۴۰ موسسه بهداشتی - درمانی اولیه نیز از دسترس خارج شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل قصد دارد سیستم بهداشت و درمان را هدف قرار دهد، از جامعه جهانی خواست تا برای حفاظت از نظام سلامت و کارکنان آن در فلسطین فورا مداخله کند.

به گفته وی، تیم‌های پزشکی ۳۵ روز است که میدان را ترک نکرده‌اند و تلاش می‌کنند با وجود امکانات محدودی که در اختیار دارند و تا جایی که می‌توانند به نجات جان مجروحان تجاوزات اسرائیل بپردازند، با این وجود خودشان هم هدف قرار گرفته‌اند.

القدره از جامعه جهانی و همه نهادهای بشردوستانه و حقوق بشری آن خواست که از نظام سلامت و کارکنان آن محافظت تا بتواند بدون تهدید مطلق به وظایف خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی ۵ روز پیش نیز مجتمع پزشکی الشفاء را هدف قرار داد و در جریان آن یک کودک شهید و سه نفر دیگر مجروح شدند، افزود: رژیم اسرائیل همچنین بیمارستان های الرنتیسی و النصر را نیز هدف قرار داد که بر اثر آن ۸ شهروند شهید و ۱۴۰ کادر پزشکی نیز زخمی شدند. همچنین بیمارستان قدس نیز از این حملات مستثنی نبوده و مورد حمله قرار گرفت و در این حمله نیز چهار نفر شهید و ۱۶ نفر دیگر مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha