۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۲۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85286815
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقامات بلژیکی: بمباران غزه توسط اسرائیل غیرانسانی است

تهران-ایرنا- درمیان افزایش شدید تلفات غیرنظامیان در غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی, مقامات بلژیکی اعلام کردند که بمباران غزه توسط اسرائیل غیرانسانی است.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "الجزیره انگلیسی", سیاستمداران و مقامات بلژیکی به طور فزاینده‌ای نسبت به مقیاس و قانونی بودن حملات اسرائیل به غزه ابراز شک و تردید کرده و از این حملات انتقاد می‌کنند.

الکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک ، در کنفرانسی در بروکسل، حملات اسرائیل به غزه را "نامتناسب" توصیف کرد.

او گفت: «اگر یک کمپ آوارگان به قصد از بین بردن یک تروریست بمباران شود، تناسبی در این اقدام وجود ندارد.»

وی با این حال تأکید کرد که «بلژیک جانب هیچ طرفی را نخواهد گرفت.»

معاون نخست‌وزیر بلژیک روز چهارشنبه، یک درخواست نادر در اروپا برای تحریم اسرائیل را مطرح کرد.

پترا دی سوتر، سیاستمدار حزب سبز، گفت: "اکنون زمان تحریم اسرائیل رسیده است. بمباران غزه غیرانسانی است. "

یک روز بعد، کارولین گنز، وزیر همکاری توسعه بلژیک، اعلام کرد که دولت این کشور در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

او به الجزیره گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین, برای دستیابی به صلح در دراز مدت ضروری است.

فورات بن چیخا، نایب رئیس مجلس سنای بلژیک روز جمعه به الجزیره گفت: «نیازی نیست که یک استاد حقوق بشر یا وکیل بین المللی باشید تا بفهمید که در این جنگ دیگر قوانین بین المللی رعایت نمی‌شود.»

به گزارش ایرنا, نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
در این زمینه نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل، رو به افزایش است اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

https://www.aljazeera.com/news/2023/11/10/top-belgium-officials-including-pm-criticise-israeli-bombing-of-gaza

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha