۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85286900
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تعلل "هماگ" و خواب سالن‌های سینمای بجنورد

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
کد خبر: 85286900
تعلل "هماگ" و خواب سالن‌های سینمای بجنورد
مجتمع تجاری و گردشگری "هماگ" بجنورد

بجنورد- ایرنا-  "هماگ" یک مجتمع تجاری و گردشگری در بجنورد مرکز خراسان شمالی است که هفت سالن سینما را در دل خود جای داده و این مجتمع که در سال ۱۳۹۴ قرار بود به بهره برداری برسد ولی با وجود تکمیل شدن طرح، همچنان معطل اختلافات با شهرداری است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرای مجتمع تجاری و گردشگری هماگ واقع در بجنورد از سال ۱۳۹۱ آغاز شد و و شهروندان زیادی در این پروژه سرمایه گذاری کردند.

این مجتمع تجاری و تفریحی با ۱۲۰ هزار مترمربع زیر بنا در سه بخش تجاری، اقامتی و تفریحی دارای هزار و ۲۰۰ متر مربع پارکینگ، یک هایپر مارکت ۱۲ هزار متری، هزار مغازه در سه طبقه، یک شهربازی سرپوشیده به مساحت ۶ هزار مترمربع، رستوران‌های مختلف در سه هزار مترمربع زیربنا، گالری های مختلف، سالن های سینما، هتل پنج ستاره در ۱۵ طبقه، کلینیک فوق تخصصی در پنج طبقه با مشارکت شهرداری در میدان آزادگان بجنورد در حال ساخت است.

پروژه ای که قرار بود سه ساله بهره برداری شود و برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۰ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند اینک معطل مشکلاتی است که با شهرداری دست و پنجه نرم می کند.

اما آن چیزی که این روزها بیش از هر زمانی احساس می شود، نیاز جوانان بجنوردی به سینما است و این در حالی رخ می دهد که هفت سالن سینما با ظرفیت ۹۰۰ صندلی در این مجتمع تجاری در حال خاک خوردن است.

اینک سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران از ابتدای سالجاری مجوز پخش فیلم در سینما "گلشن" بجنورد را به دلیل فرسودگی، غیر ایمن بودن، نبود امکانات و تجهیزات لازم را نمی دهد و جوانان بجنوردی چاره ای جز دیدن فیلم در سالن کوچک سینما "عقیق" را ندارند و شهروندان که با مراجعه به این سالن با صف های طولانی و نبود جا مواجه می شوند با سرخوردگی به منزل بر می گردند.

مسوولان شهرداری بجنورد، بنای مازاد و کسری پارکینگ را بخشی از تخلفات سرمایه گذار هماگ می دانند و همین موارد موجب معطلی این پروژه و سرگردانی سرمایه گذاران در این طرح شده است.

تعلل "هماگ" و خواب سالن‌های سینمای بجنورد

اختلاف هماگ با شهرداری بجنورد

عضو شورای شهر بجنورد در مورد اختلافات این پروژه تجاری با شهرداری مرکز خراسان شمالی گفت: متاسفانه مشکلات مربوط به اجرای پروژه مشارکتی تجاری گردشگری هماگ در مرکز استان هنوز حل نشده است و این موارد با طرح در کمیسیون ماده پنج و ماده ۱۰۰ بررسی می شود.

یوسف مغروری بیان کرد: پروژه مشارکتی هماگ پس از یک دهه از آغاز اجرا هنوز با مشکلات متعدد روبه رو و تخلفات زیادی در اجرای آن شناسایی شده است، متاسفانه در این مدت نظارت ها به ویژه نظارت های شهرداری بر اجرای این پروژه مناسب نبود و بنای مازاد و کسری پارکینگ بخشی از تخلفات مشاهده شده در این پروژه است که باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: پروانه برای پروژه هماگ ۱۱ سال پیش صادر و وارد مرحله اجرایی شد، برای این طرح، زمینی به مساحت هشت هزار و ۶۱۵ متر مربع به سرمایه گذار واگذار و پروانه صادر شده برای احداث پروژه ای به میزان ۵۵ هزار و ۳۸۰ متر مربع در ۶ طبقه است.

مغروری خاطرنشان کرد: پروانه این پروژه، تجاری _جهانگردی بود و بر اساس قرارداد باید ۴۸ ماهه تکمیل می شد اما اکنون در این سرمایه گذاری خبری از اجرای هتل و پروژه توریستی نیست.

وی با بیان اینکه سهم شهرداری براساس قرارداد اولیه شامل کارشناسی زمین با کاربری تجاری و عوارض پروانه ساختمانی در نظر گرفته شد خاطرنشان کرد: خدمات و هزینه های انجام شده در زمان اجرای پروژه بخش دیگری از آورده شهرداری محسوب می شود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: پیش از این و در سال ۹۹، با پیگیری های انجام شده سهم شهرداری بجنورد در این پروژه از سه درصد به ۱۸ درصد ارتقا یافت اما اکنون باید موضوع تخلفات در کمیسیون ماده ۵ بررسی و تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح هماگ حدود ۹۰ درصد است گفت: سرمایه گذار خواستار اجرای دی کلینیک در فاز دوم این پروژه است اما موافقت با این امر مستلزم تعیین تکلیف مرحله اول و رفع ابهامات در زمینه سهم شهرداری است.

تعلل "هماگ" و خواب سالن‌های سینمای بجنورد

خاک خوردن هفت سالن سینما

اکرم صدیقی‌کلاته روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد از سینما با ظرفیت ۹۰۰ صندلی در یک مجتمع تجاری ساخته شده است ولی به دلایل مشکلاتی که این مجتمع در زمینه برق، آب و فاضلاب دارد بهره برداری از این فضاها مسکوت مانده است.

وی افزود: ۲ سالن سینما با ظرفیت ۳۰۰ صندلی، سه سالن سینما با ظرفیت ۱۰۰ صندلی و ۲ سالن دیگر با ۳۵ صندلی در این مجتمع ساخته شده است.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی با بیان اینکه تمامی فضاها مجهز به صندلی، دیوارپوش، کفپوش شده و تنها نصب سیستم صوتی تصویری آنها باقی مانده است گفت: یکی از سالن ها نیز مختص کودک و نوجوان و از فضای ویژه‌ای برخوردار است و یک سالن ۳۵ نفری نیز برای هم برای پخش مستند تدارک دیده شد.

وی تصریح کرد: تمامی این فضاها مجهز به صندلی، سایر امکانات لازم برای راه اندازی سینما است اما متاسفانه بدون استفاده باقی مانده و حتی حوزه هنری در این خصوص ضرر نیز می دهد.

صدیقی کلاته با بیان اینکه حوزه هنری استان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ملی برای ساخت هفت باب سینما جذب کرده است اظهار کرد: علاوه بر هفت سینما یک باب گالری حرفه ای و یک کتاب فروشی نیز در این مجتمع ایجاد شده است که با وجود پیشرفت فیزیکی بالا به دلایل مشکلات مجتمع بلاتکلیف مانده است.

وی از مسوولان سازمان و دستگاه های خدمات رسان و سایر ارگان ها خواست تا مسایل و مشکلات این مجتمع را با همکاری و مساعدت برطرف کنند و افزود: اینک در شهر بجنورد سینمایی با ظرفیت مناسب وجود ندارد چرا که تنها سینمای گلشن بجنورد نیز به دلیل مشکلات فنی تعطیل است.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی افزود: برای راه اندازی کامل سینما ها، مجموعه گالی و کتاب فروشی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز هزینه خواهد شد که اینک منتظر بهره برداری مجتمع هستیم تا اقدامات فنی از سوی این شرکت انجام شود.

به گزارش ایرنا، ۹ سالن سینمایی و ۱۲ سالن نمایشی در خراسان شمالی دایر و شمار صندلی های سینمایی استان ۲ هزار و ۲۷۴ صندلی است و اینک تنها در مرکز استان خراسان شمالی یک سینما با ظرفیت حدود ۱۰۰ صندلی فعال است

بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha