تحلیلگران مصری: مردان مقاومت اشغالگران را در غزه به زانو درآوردند

تهران- ایرنا- تحلیلگران مصری با اشاره به نبرد شدید رزمندگان مقاومت با نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه، مقاومت فلسطین را پیروز این معرکه دانستنه و تاکید کردند که مردان مقاومت اشغالگران را در غزه به زانو درآوردند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از رای الیوم، «حسن نافعه» استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره اعلام کرد: رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌تواند ننگ شکست بزرگ هفتم اکتبر (15 مهرماه) را پاک کند و این رژیم جنایت و کشتار جمعی که علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود هرگز این ننگ را نخواهد شست بلکه برعکس چهره آپارتاید این رژیم را نمایان تر می‌سازد.

وی افزود: با همه کشتاری که رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود، در نهایت بدون شک پیروز میدان ملت فلسطین است.

«فاروق جویده» دیگر تحلیلگر مصری هم گفت: پس از یکماه پایداری، مقاومت فلسطین موفق به شکستن جبروت ارتش باصطلاح شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی شد و جهانیان مبهوت رشادت ملت غزه شدند. ارتشی که خود را شکست ناپذیر می‌دانست با مردانی روبرو شد که با خدا عهد بسته‌اند.

وی افزود: طمع ورزی‌های اسرائیل متوقف نخواهد شد؛ آنچه در غزه رخ می‌دهد، ضرورت تحرک ملت‌های عربی را طلب می‌کند تا فلسطین تنها قربانی نباشد.

«کارم یحیی» دیگر تحلیلگر مصری هم گفت: آیا سران، روسای جمهور، شاهزادگان و ژنرال‌های ارتش ها، اطلاعات و بازرگانانیکه به مجاهدین افغان موشک دوش پرتاب برای ساقط کردن جنگنده های شوروی سابق دادند، عاجر شده و نمی‌توانند به مقاومت غزه کمک کنند و از غیرنظامیان و بیمارستان‌ها حفاظت کنند و مانع از کوچاندن اجباری ساکنان غزه شوند؟

وی می‌افزاید: اینبار البته موضوع عجز و ناتوانی نیست بلکه به خواست غرب و آمریکا مربوط می‌شود و چه بسا مشارکت در جنگ کشتار و رهایی از مقاومت.

نیروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه نزدیک به ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha