مورالس: بولیوی برای محکوم کردن جنایت‌های اسرائیل به الجزایر و کلمبیا بپیوندد

تهران- ایرنا- «اوو مورالس» رئیس‌جمهوری سابق بولیوی به دنبال قطع روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی از دولت خواست تا برای محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغالگر در دادگاه کیفری بین‌المللی، به دولت های الجزایر و کلمبیا بپیوندد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، اوو مورالس با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، از ابتکار کشورهای الجزایر و کلمبیا برای محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی استقبال و تاکید کرد: ما بار دیگر از دولت بولیوی می‌خواهیم که به این کشورها بپیوندد.

رهبر جنبش به سوی سوسیالیسم (MAS) تصریح کرد: این وظیفه اخلاقی ما در قبال مردم فلسطین و بشریت است.

دولت بولیوی به تازگی و تحت فشار مورالس، روابط خود با رژیم صهیونیستی در پاسخ به نسل‌کشی در نوار غزه را قطع کرد.

به دنبال تصمیم دولت بولیوی در قطع روابط با رژیم صهیونیستی، اوو مورالس با تاکید بر اینکه «این اقدام کافی نیست» گفت: دولت باید اسرائیل را یک رژیم تروریست اعلام کند.

مورالس همچنین پنج اقدامی که دولت لوئیس آرسه رئیس‌جمهوری این کشور باید «در مواجهه با وضعیت وحشتناکی که مردم فلسطین از آن رنج می‌برند» انجام دهد، را مشخص کرد.

این اقدامات شامل قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل و تروریستی اعلام کردن آن و همچنین طرح شکایت برای نسل‌کشی، جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) هستند.

در همین راستا، گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا روز پنجشنبه از همکاری کشورش با الجزایر برای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه در دادگاه بین المللی کیفری خبر داد.

پترو از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، پیام‌های متعددی با هدف محکوم کردن اقدامات رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا و شرکای آن علیه نوار غزه منتشر کرد و حتی از احتمال قطع روابط کشورش با رژیم اسرائیل خبر داد.

سفارت اسرائیل در بوگوتا، دولت پترو را به یهودستیزی متهم کرد و او در پاسخ، اعتراض خود نسبت به نسل‌کشی در غزه را ابراز کرد.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط رزمندگان حماس در پاسخ به جنایت‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، رژیم اسرائیل حملات وحشیانه‌ای را علیه غیرنظامیان آغاز کرده و بیش از ۱۱ هزار فلسطینی جان خود را از دست داده و هزاران فلسطینی از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha