صلاحیت ۶۹۸ داوطلب  انتخابات مجلس  در اصفهان بررسی شد

اصفهان-ایرنا- فرماندار اصفهان گفت: هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی استان صلاحیت ۶۹۸ داوطلب نامزدی این انتخابات را بررسی کرده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی فرمانداری اصفهان؛ محمد علی احمدی روز شنبه در جلسه هیأت اجرایی حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان، جرقویه، کوهپایه، هرند و ورزنه افزود: از مجموع ۷۲۵ داوطلب، ۲۷ نفر انصراف دادند و صلاحیت باقی مانده آن توسط هیأت اجرایی در موعد مقرر قانونی بررسی شد.

فرماندار اصفهان افزود: هیأت اجرایی که متشکل از معتمدین محلی است جلسات منظم و مستمر خود را تا تاریخ ۱۸ آبان ماه، پس از ۱۳ نشست فشرده و طولانی مدت، بررسی صلاحیت داوطلبان را در مهلت قانونی به پایان رساند.

وی افزود: داوطلبان طبق زمان بندی مشخص برای دریافت نتیجه بررسی صلاحیت خود به فرمانداری مراجعه کنند.

احمدی خاطر نشان کرد: افرادی که صلاحیت آنان احراز و یا تأیید نشده است، می توانند تا تاریخ ۲۴ آبان ماه اعتراض خود را به هیأت نظارت شورای نگهبان استان به صورت مجازی و تنها از طریق نشانی الکترونیکی https://keshvar.moi.ir در قسمت «میز خدمت شورای نگهبان» (سامانه داوطلب) اعلام کنند.

پس از پایان فرایندهای قانونی، ۷۲۵ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان نام نویسی و ۲۷ نفر از آنها با مراجعه به فرمانداری، انصراف خود را اعلام کردند.

بررسی صلاحیت‌ داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی یک فرایند چند مرحله‌ای است و اکنون مرحله بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات‌های اجرایی در فرمانداری‌ها در مهلت قانونی انجام شد.

فرصت مراجعه به هیأت‌های اجرایی در قانون برای متقاضیان در نظر گرفته شده است تا از دلایل عدم تایید خود مُطلع شوند. همچنین امکان شکایت به هیأت نظارت برای داوطلبان نیز در نظر گرفته شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha